پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش وقف در تقویت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بالای وقف بیش از پیش در جهت تقویت و توسعه فعالیت های حوزوی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مهم ارزیابی کردن مسأله وقف در جامعه اسلامی، آن را سنتی حسنه و ارزشمند در جهت رشد دینی و فرهنگی جامعه دانست.

وی با بیان این که وقف بهترین راه برای رشد و تقویت معارف دینی در جامعه اسلامی است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت فرهنگ وقف در جامعه بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش وقف در تقویت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بالای وقف بیش از پیش در جهت تقویت و توسعه فعالیت های حوزوی استفاده شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شناسایی و احیاء موقوفات حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است، بیان داشت: متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه های علمیه در طول تاریخ به فراموشی سپرده شده که نیازمند احیاء است.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که احیاء و ساماندهی این موقوفات می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را حل کند، تصریح کرد: در حال حاضر موقوفات بسیاری در استان وجود دارد که نیازمند احیاء و ساماندهی است. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری از وقف به عنوان پشتوانه مناسبی برای جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) و علمای دین در تقویت و رشد فرهنگ وقف در جامعه نقش بسیار محوری را عهده داربودند.

امام جمعه ساری درادامه سخنان خود با بیان این که امروز باید مسیر وقف به سوی مسائل روز جامعه تغییر کند، ادامه داد: در حال حاضر نیازمند ورود وقف به موضوعات مهمی همچون درمان، آموزش، علوم روز و همچنین مباحث فرهنگی و قرآنی هستیم.

آیت الله طبرسی همچنین به نقش مؤثر و محوری علما و روحانیان در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف باید بیش از پیش از توان و ظرفیت طلاب و روحانیان در جهت نشر و گسترش فرهنگ وقف بهره گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha