سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شورای مساجد استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، آموزش امامان جماعت و ارکان مسجد یک نیاز اساسی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری امور مساجد استان فارس که در مصلی نماز جمعه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی مساجد این است که امامان جماعت، هیئت‌امنا و ارکان مساجد، قواعد و وظایف و حدود اختیارات خود را به درستی نمی‌دانند.

مسئول مدرسه علمیه خان شیراز عنوان کرد: در اوایل انقلاب کانونی به نام احیاء مساجد داشتیم که امروز چندان دیگر موفق نیست، لذا بایستی نظامی از این جمع داشته باشیم که اتفاقات گذشته در این مورد تکرار نشود. آموزش امامان جماعت و ارکان مسجد نیز به عنوان یک نیاز اساسی مورد تأکید است.

لزوم سیاستگذاری واحد برای اداره مساجد

حجت‌الاسلام‌ محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز در این جلسه ابراز کرد: اجتماع علما و بزرگان شهر برای اداره مساجد ابتکار خوبی است، اما باید سؤال شود که آیا سیاست گذاری کلان وظیفه شوراست یا دخالت در امور مصداقی هم وظیفه ماست؟

وی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای تدبیر و سیاست کلان اتخاذ کرد که مشارکت مردم در امور مذهبی تحت‌الشعاع قرار نگیرد، یعنی حفظ حس مشارکت مردم در انتخاب امام جماعت مهم است، البته لازم است که فرد منتخب باصلاحیت و کاردان و باتجربه باشد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: در همین راستا معاونت تبلیغ جدید مدیریت حوزه علمیه فارس مأموریت یافته است که برای مشارکت جدی در ساماندهی مساجد در کنار امور مساجد باشد که امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha