شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاري کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" در هرمزگان

حوزه/معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران با حضور استاد کشوری برگزار شد.

آسیه کمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در هرمزگان، بیان کرد: امروزه، پژوهش و تحقیق از معیارهای بسیار مهم در سنجش عملکرد اشخاص و مراکز علمی به شمار می رود بر این اساس، مدیریت استان جهت مهارت افزایی اساتید مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان، کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" با حضور حجت الاسلام احسان ابراهیمی، در شهرهای بندرعباس و میناب برگزار کرد.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را توانمند سازی اساتید سطح دو و سه در نگارش مقاله دانست و گفت: یکی از برنامه های کارگاه دو روزه "اصول مقاله نویسی علمی" برگزاری کارگاه یک روزه ژورنال کلاب برای طلاب و اساتید بود که با هدف افزایش مهارت ها و تقویت بنیه علمی اساتید و طلاب به صورت عملی انجام شد.

معاون پژوهش حوزه خواهران هرمزگان با بیان اینکه این کارگاه مکمل کارگاه های مقاله نویسی است، تصریح کرد: در این کارگاه، آموزش گام به گام ساختار مقاله از انتخاب عنوان مقاله تا تدوین فهرست منابع به صورت کاملا کاربردی ارائه شد و در روز دوم، کارگاه ژورنال کلاب (journal club) ویژه نویسندگان مقاله جهت همایش نهج البلاغه و انقلاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه کارگاه یک روزه ژورنال کلاب در جزیره قشم نیز برگزار شد، تصریح کرد: کارگاه ژورنال کلاب به منظور ایجاد آمادگی لازم برای نگارش مقاله و ارائه آن به دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب ویژه نویسندگان مقاله همراه با ارزیابی ساختار و محتوای مقاله ها نوشته شده به صورت گروهی با حضور استاد ابراهیمی انجام شد.

کمالی با اشاره به اینکه کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" به مدت چها روز در شرق و غرب استان برگزار شد، خاطر نشان کرد: کارگاه در مدارس علمیه شرق استان از جمله شهرهای میناب، بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک به میزبانی شهرستان میناب و مدارس غرب استان یعنی بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، حاجی آباد و قشم به میزبانی بندرعباس برگزار شد.

وی با بیان اینکه 120 نفر از اساتید و طلاب سطح دو و سه در کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" حضور داشتند، تصریح کرد: 15 نفر از طلاب اهل سنت نیز برای ایجاد آمادگی نگارش مقاله برای ارائه به دومین همایش ملی نهج البلاغه در این کارگاه شرکت کردند.

معاون پژوهش حوزه خواهران هرمزگان تصریح کرد: دومین همایش ملی نهج البلاغه با مشارکت دفتر امور اهل سنت و به میزبانی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه همسو با محورهای اصلی طرح آموزش پژوهش محور و به گونه کاملا کاربردی و عملیاتی برگزار شد، خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد جدی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به آموزش پژوهش محور «طرح اشراب» و ضرورت اجرای آن در مدارس کشور، کارگاه های مهارت افزایی پژوهش در میناب و بندرعباس برگزار شد.

کمالی در پایان تصریح کرد: کارگاه "اصول مقاله نویسی علمی" با همکار معاونت پژوهش و معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha