جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با موضوع اربعين با استاد حوزه هرمزگان

حوزه/ مدیر آموزش بعثه رهبری بر لزوم حفظ حرمت علما و مراجع عراق در مسیر اربعین از سوی مبلغان تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدی امشب در همایش توجیهی مبلغان اربعین در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حضور گسترده و هوشمندانه علما و فضلا در اربعین به غنای این مراسم می افزاید.

وی با اشاره به آشنایی با فرهنگ حاضران در این مراسم افزود: توجه و احترام به حاکمیت دولت عراق از اصول مسلم این راهپیمایی است؛ احترام و تکریم ملت عراق به عنوان میزبان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر آموزش بعثه رهبری بیان کرد: یکی از اصول مهم حضور در این مراسم، تکریم و تاکید بر جایگاه مرجعیت عراق است که این اصل از اوامر مهم مقام معظم رهبری است؛ استقلال و هویت عراق جدید مرهون مرجعیت است و به همین دلیل نباید این جایگاه را تضعیف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام علما و حوزه نجف تصریح کرد: طلاب ما باید در برخورد با علمای عراق کاملا شان و منزلت آنها را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: امسال با تلاش بسیاری صورت گرفت که روادید لغو شود؛ ولی باید دانست که این مساله با افزایش گسترده زائران نیز مواجه می شود که خوشبختانه در این زمینه پیش بینی های بسیاری انجام شده است؛ عراقی ها در این زمینه هزینه های بسیاری انجام دادند.

وی با ذکر این مطلب که تا کنون ۱ و نیم میلیون ایرانی وارد عراق شده است، افزود: اربعین با عظمت بسیاری راه افتاده است ولی نباید وسایل این حضور از جمله سامانه سماح را بکوبیم؛ وقتی انتظارات مردم بالا می رود نمی توان به راحتی آن را مدیریت کنیم.

مدیر آموزش بعثه رهبری با ذکر این مطلب که ۸ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور در اربعین حاضر است، بیان کرد: در ایام اربعین ۳ هزار دستگاه در داخل کشور فعال است ولی همین تعداد نیز نمی تواند زائران را منتقل کند؛ واقعا سیستم حمل و نقل کشور با تمام توان پای کار آمده ولی جوابگوی حضور حاضران نیست.

وی تصریح کرد: امسال ۴۰ هکتار پارکینگ به ظرفیت پارکینگی اضافه شد که هزینه بسیار سنگینی نیز در پی داشته است؛ یکی از مسایل مهمی که باید از سوی دولت انجام می شد، بیمه زائران بود که دولت این وظیفه را به عهده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: وضعیت عراق در حال حاضر مناسب است ولی در زمینه اختلاف افکنی به شدت فعال شده اند؛ ۱۹۰۰ موسسه و مردم نهاد از سوی آمریکایی در عراق ایجاد شده است؛ جریان مقاومت در منطقه به هیچ عنوان قابل انکار نیست؛ اربعین یک موقعیت ژئوپلتیک برای پیروان اهل بیت(ع) ایجاد کرده است؛ دشمنان نیز متوجه این امر هستند و از این طرق سعی می کنند که اربعین را تضعیف کنند.

وی افزود: یکی از دانشگاه های آمریکا با همکاری دانشگاه کوفه یک طرح مطالعاتی را اجرا کرده است که زائران را با سیاست های آمریکا آشنا کنند؛ آنها به صراحت می گویند که عراق باید در آینده به شریک مطمن آمریکا خارج از ناتو مبدل شود؛ کار آنها دقیقا در مقابل اندیشه مقاومت است.

مدیر آموزش بعثه رهبری بیان کرد: اربعین برای عراق عزتی آورده است که هیچ عنصری برای عراق ایجاد نکرد؛ امنیت اربعین برای عراق عزت و آبرو آورد و به همین دلیل هر کسی بخواهد این مساله را مخدوش کند قطعا ضربه می خورد و این از ناشی گری آمریکایی بود که چنین کردند.

وی تصریح کرد: سلب وجه قیامی امام حسین(ع)، مظلوم نمایی بیش از حد از امام حسین(ع) مرجع گرایی با هدف تخریب وحدت علمای تشیع، ایجاد گسل های قومی و نژادی و... از جمله تهدیدات و آسیب های این مراسم است؛ تلاش بسیار می شود که شعار «الحسین(ع) یجمعنا» به شعار محوری مبدل شود و همه مسایل در آن حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha