جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کاروان پیاده روی 40 هزار نفری «مشایه» اهواز

حوزه/ پژوهشگر حوزه مهدویت بر لزوم توسعه درس امامت و مهدویت تاکید کرد و گفت: بازار مدعی گری در مسیر اربعین بسیار داغ است؛ افراد هیجانی در مسیر اربعین بهترین طعمه برای این گروه های انحرافی هستند؛ دومین گروهی که همیشه طمعه این گروه هستند، عارف مسلکان(اصطلاحی) هستند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه حجت الاسلام علی محمدی هوشیار امشب در همایش توجیهی مبلغان اربعین گفت: اربعین را نباید صرفا یک فرصت دانست بلکه گروه های معاند نیز سعی می کنند به هر طریق از این مراسم استفاده کنند.

پژوهشگر حوزوی با ذکر این مطلب که اربعین یک همایش مهدوی است،افزود: بسیاری از تجلیات ظهور را در اربعین می توانیم ببنیم؛ اجتماع بزرگ بشری بر محور امام و با حب امام شکل گرفته است و شیعه افتخار می کند که از مال خود خرج کند.

وی تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر اهل بیت(ع) در محوریت امور قرار گیرند هیچ اختلافی شکل نخواهد گرفت؛ اربعین همین اتحاد و وحدت و همگرایی را حول محور امام معصوم را نشان می دهد.

حجت الاسلام هوشیار با اشاره به تهدیدهای اجتماع اربعین یادآورشد: باید مراقب دام هایی باشیم که دشمنان بر سر راه مومنان می افکنند؛ برخی در این سفر تحت تبلیغات سوء قرار می گیرند و پس از برگشت از مسیر، به ائمه دیگری معتقد می شود.

وی با اشاره به ۱۰۰ فرقه انحرافی در ایران بیان کرد: یکی از این فرق فعال در این حوزه، عرفان حلقه است که ۵۰ هزار مستر را تربیت کرده است.

پژوهشگر حوزوی یادآورشد: دشمن به این نتیجه رسیده است که بهترین راه مقابله با شیعه، ایجاد فرقه های جدید است؛ در هر سال چندین نفر خود را به عنوان سید خراسانی معرفی می کنند؛ امروز نیز بازار یمانی گری داغ شده است.

حجت الاسلام  هوشیار تصریح کرد: بازار مدعی گری در مسیر اربعین بسیار داغ است؛ افراد هیجانی در مسیر اربعین بهترین طعمه برای این گروه های انحرافی هستند؛ دومین گروهی که همیشه طمعه این گروه هستند، عارف مسلکان(اصطلاحی) هستند.

پژوهشگر حوزوی با ذکر این مطلب که یمانی ۵۴ ادعا از جمله ادعای نبوت دارد بیان کرد: درس مهدویت و امامت باید در حوزه های علمیه ما تقویت شود؛ ایجاد و افزایش برنامه های امام شناسی در حوزه واجب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha