جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بدرقه مبلغین اربعینی حوزه علمیه خواهران

حوزه/ برای دومین سال پیاپی کاروان پیاده روی خواهران طلبه حوزه های علمیه خواهران با عنوان «یاوران زینب(س)» با حضور قریب به ۲۰۰ مبلغه و زبان دان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به منظور حضور در حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر اظهارکرد: اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد، آثار حفظ حدیث در ۴۰ روز و خواندن دعای عهد در ۴۰ روز از نمونه‌های اهمیت اربعین است، چهلم گرفتن برای میت به دلیل حفظ یاد و خاطره گذشتگان و اکرام و احترام به آن‌ها است و موجب تسکین قلوب بازماندگان می‌شود.

این فعال عرصه تبلیغ و رسانه ادامه داد: با توجه به متون دینی و روایات، امام حسین(ع) در راستای اهداف خود یک حرکتی را به ثمر رساند که باعث احیای اسلام ناب محمدی(ص) شد، این جانفشانی امام حسین (ع) را باید تا قیام قیامت جاوید نگه داریم، این عمل ما باعث احیاء دین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: همه ‌می دانیم مصائب و سختی هایی که برای امام حسین(ع) به وجود آمد، برای هیچ یک از امامان و پیامبران وجود نداشته است، مصیبت سیدالشهداء(ع) از همه مصائب عظیم تر بود و این دلیل بر اهمیت دادن به عزای امام حسین(ع) است.

وی عنوان کرد: روز اربعین اسیرانی که همه داغ دیده بودند به کربلا برگشتند و تمام خاطرات مصائب و تلخی‌های روز عاشورا در آن روز دوباره تجدید شد، در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که "روز اربعین که فرا رسید آگاه شوید چون ما در پیشگاه حسین بن علی(ع) خاضع هستیم، به خداوند عرض کنید: خدایا! حسین بن علی(ع) نصیحت کرد، سخنرانی کرد، موعظه کرد، نامه نوشت، دستور داد اما اثری نکرد، دید هیچ چاره ای ندارد، فقط خون نیاز داشت و او نیز در راه خدا خون داد".

این مبلغه حوزه علمیه خواهران با اشاره به بخشی از زیارت اربعین "وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ" ادامه داد: "استنقاذ" غالبا برای کسی که نجات غریق است به کار می‌رود، کسی است که در آب غرق می شود را نجات می‌دهد، این فراز از زیارت اربعین بدین معنی است که حسین بن علی(ع) جانش را در راه خدا فدا کرد تا مردم را نجات دهد و آن‌ها را آگاه کند، به همین دلیل است که امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از علائم پنجگانه مومنین می‌دانند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha