جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم و نجف

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، مهم‌ترین وجه تربیتی دین را مبارزه با رویکرد «دلبخواهی» عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین وجه تربیتی دین اسلام، مبارزه با اندیشه «دلبخواهی» است؛ چراکه هوای نفس، مهم‌ترین مانع رشد و تعالی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه، در سلسله جلسات اربعین جلوه تمدن مهدوی، اظهارداشت: هر مکتبی با توجه به نوع جهان‌بینی و بینشی که نسبت به انسان دارد، برنامه‌ای برای ساختن انسان‌ها ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وجه تربیتی دین اسلام، مبارزه با اندیشه «دلبخواهی» است؛ چراکه هوای نفس، مهم‌ترین مانع رشد و تعالی انسان است.

حجت‌الاسلام موسوی، بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی تشکیل دهیم، باید این ویژگی را در خود و جامعه نهادینه کنیم که مهم‌ترین راه اسلام برای مبارزه با دلبخواهی‌ها، پذیرش ولایت انسان برتر یعنی امام معصوم(ع) و ولی‌فقیه است.

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه ولایت‌پذیری، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین امتحان خداوند متعال از بندگان است، گفت: سخت‌تر از پذیرش ولایت امام معصوم، تواضع و خضوع در برابر عموم مؤمنین است.

وی در پایان گفت: این حرف‌ها تنها در اربعین عینیت می‌یابد؛ زیرا ولایت سیدالشهدا آن‌چنان بر مؤمنین سایه افکنده است که «اذله علی المومنین» عینیت می‌یابد و اگر همین قاعده از اربعین به زندگی روزمره ما سرایت کند و نسبت به یکدیگر این‌چنین ایثار کنیم، زندگی بسیار لذت‌بخش خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha