پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رستم پور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه شمال خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام رستم پور، بر لزوم راه‌اندازی تشکل‌های فرهنگی برای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: نقش نیروی جوان متعهد در یک حرکت عمومی معقول و منضبط برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیار بی‌بدیل و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدصادق رستم پور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در نشست جمعی از فعالان اربعین، به بیان ضرورت تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و تربیت نخبه علمی و انقلابی و حرکت‌های عمومی در قالب هیئت پرداخت.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش نیروی جوان متعهد در یک حرکت عمومی معقول و منضبط برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیار بی‌بدیل و حیاتی است.

حجت‌الاسلام رستم پور، تصریح کرد: مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، چهار عنصر برای فرآیند ورود جوانان به این حرکت عمومی لازم است که «شناخت صحنه و شناخت عناصر درگیر در با جمهوری اسلامی»، «جهت‌گیری مشخص به سمت تمدن اسلامی»، «داشتن عامل امیدبخشی» و «راهکارهای عملی لازم برای رسیدن به مقصد» این چهار عنصر می‌باشند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین خصوصیات راهکارهای عملی، محتاج بودن آن به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعالیت‌های پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه است که جوانان جامعه پیش برنده آن برای رسیدن به پنجمین فرآیند راه یعنی تمدن اسلامی می‌باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: از منظر رهبر انقلاب، تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و دریافت دستور آتش به اختیار که اختصاص به این تشکل‌ها دارد، یکی مهم‌ترین کارهایی است که نسل جوان می‌تواند به‌وسیله آن در نقش محور بودن حرکت عمومی جامعه کمک کند.

حجت‌الاسلام رستم پور، بیان کرد: باید پذیرفت عَلم حرکت و تغییر هر جامعه‌ای توسط نخبگان جامعه صورت می‌پذیرد؛ لذا در گام دوم انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند به جوان نخبه و انقلابی هستیم! خصوصاً جوان نخبه و انقلابی که از جنس عموم مردم است.

وی در پایان با اشاره به نقش زنان در گام دوم انقلاب و حرکت به سمت تمدن اسلامی، تربیت بانوان نوجوان، جوان نخبه و انقلابی و حرکت عمومی بانوان را ضرورتی انکار ناشدنی ما بین تشکل‌های فرهنگی دانست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha