پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برای نخستین بار: پخش اذان از بلندگوهای مسجدی در آمستردام

حوزه/ امام جماعت مسجد آبی که در شهر آمستردام واقع شده در جلسه ای با همسایگان، ضمن گفتگو درباره اهمیت پخش اذان هنگام ساعات نماز، اعلام کرد که این مسجد قصد دارد از این پس اذان را از بلندگوهایش پخش کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nltimes، مسجد آبی در شهر منطقه غربی شهر آمستردام هلند برای نخستین بار از طریق بلندگو اذان پخش می کند.

هم اکنون چندین مسجد در بخش های مختلف کشور هلند اذان پخش می کنند اما این نخستین باری است که چنین رویدادی در یکی از مساجد آمستردام اتفاق می افتد.

یاسین الفرقانی امام جماعت مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: هیات مسجد بعد از ظهر یکشنبه جلسه ای با حضور همسایگان برگزار کرده و ساکنین محلی را آگاه کرده است.

فرقانی درباره اهمیت اذان گفتگو کرده و گفت: اذان بخشی از پاسخ به بحث اجتماعی درباره دیده شدن اسلام در خیابان ها است که تابستان امسال پس از ایجاد ممنوعیت برقع در خیابان ها بحث آن دوباره داغ شد.

وی خاطرنشان کرد: ما با این کارمان قصد داریم دین را ذره ای در چشم مردم قابل مشاهده تر سازیم و به این ترتیب ساکنان آمستردام به دین بیشتر عادت کرده و برایشان عادی می شود و ناآرامی ها در خصوص دین به تدریج ناپدید خواهند شد.

امام جماعت مسجد در این باره افزود: ما نمی خواهیم با این کار کسی را تحریک کنیم بلکه سعی می کنیم سنت های اسلامی را عادی سازیم." به دلیل تروریسم بین المللی ، مردم هنوز عبارت «الله اکبر» را با خشونت یا بدبختی مرتبط می دانند ، در حالی که بسیاری از بازدید کنندگان از مساجد ما آن را به عنوان یک مسئله مراقبه قلمداد می کنند.

گفتنی است در هلند دقیقاً مانند کلیساهای مسیحی مجاز به زنگ زدن به زنگ های خود هستند ، همچنین به مساجد اجازه داده می شود که در لحظه های خاصی یک دعوت تقویت شده به نماز بکنند (اذان). شهرداری ها می توانند قوانینی را در مورد مدت و حجم تنظیم کنند ، اما نمی توانند آن را منع کنند.

این درحالی است به نظر می رسد که آمستردام در تلاش است تا مساجد را از استفاده از بلندگوها برای اذان خود باز دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha