جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 867327
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
خواهران طلبه

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سنندج گفت: مراسم بدرقه زائرین حسینی با هدف معرفت افزایی طلاب در راهپیمایی اربعین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، مراسم بدرقه زائرین طلاب ویژه اربعین حسینی  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی، در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار شد.

خانم یاوری مقدم، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سنندج، هدف از برگزاری این مراسم را معرفت افزایی طلاب زائر دانست و گفت: امسال قریب به 40نفر از طلاب مدرسه راهی کربلا می شوند.

وی، اربعین حسینی را تبلیغی برای دین اسلام دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از طلاب و اساتید در این مراسم پیاده‌روی شرکت می‌کنند، بنابراین فرصت مناسبی برای تبلیغ دین اسلام است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به سخن علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر، گفت : علامه از بین تمام کتاب هایی که خودشان و یا دیگران نوشته اند، گفته اند:  زیارت امام حسین (ع) از همه برایم عزیز تر است و ثواب بیشتری دارد.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه گریه برای امام حسین (ع) انسان  را از نفس عبور می دهد، افزود: گریه برای امام حسین (ع)،  انسان ها را از معاصی و رذیلت دور کرده و نجات بخش است، و انسان به جایی می رسد که خلق و خوی او حسینی می شود.

وی ادامه داد: آیت الله بهجت(ره) می گوید:«دوست دارم هر چیزی دارم هر چقدر عبادت انجام داده ام خدا از من بردارد و در عوض باریکه ای از توحید بین من و خداوند بوجود آید»؛ یعنی اگر مقداری از حقیقت و واقعیت توحید به انسان چشانده شود، خیلی از کارها جلو می افتد .

این استاد حوزه، ثواب زیارت امام حسین (ع) را ثواب حج ذکر کرد و گفت: امام حسین(ع) سه روز مانده به مراسم حج، حجش را نا تمام گذاشت، به کربلا رفت، این ثواب در واقع نوعی دلجویی از امام حسین (ع) است؛  برای حج اگر احتمال خوف و خطر باشد حج ساقط است اما برای کربلا حتی در زمان  وجود خوف و خطر نیز گفته شده مانعی برای رفتن به کربلا ندارد

 حجت الاسلام و طهماسبی در پایان  به همه زائرین اربعین گفت: یکی از کارهایی که ان شاءالله به کربلا مشرف شدید، این است که برای فرج آقا امام زمان (عج ) دعا کنید.

            بالا نرفت آنکه به پای تو پا نشد                     آقا نشد  هر آنکه برایت گدا نشد

انتهای پیام/ ر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha