شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
-۰۹.jpg

حوزه/ نخستین جلسه درس اخلاق عمومی حوزه علمیه خواهران استان تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نخستین جلسه درس اخلاق عمومی حوزه علمیه خواهران استان تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، و با استقبال طلاب خواهر مدارس علمیه، در محل مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به دعای صباح حضرت علی علیه السلام، خطاب به طلاب مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: جملات این دعا نشان می دهد که این بیانات فقط می تواند صادر شده از حضرت باشد.

وی با بیان فرازهایی از این دعا، ابراز داشت: آنچه مسلم و قطعی است فراگیر بودن مرگ برای همه است و مرگ همه ما را فرار می گیرد الآن هم همه ما داریم از جهنم عبور می کنیم. غرائض ما، امیال ما، تکثرهای ما، همه اینها عبور از جهنم ما است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران، افزود: برخی از ما حتی تا دم مرگ هم سیر نمی شویم و تکاثرها ما را در برگرفته است.

وی با بیان این که مرگ آیت خدا و هدایتی برای انسان ها است، گفت: حفظ تقوا و تهذیب نفس است که می تواند ما را از تکثرها، جهنم نفس و افزون طلبی نجات دهد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در همه کارها باید حواس مان جمع باشد تا مبادا جهنمی شویم، آدم حتی با یک حرف می تواند جهنمی بشود. زیرا سقوط لحظه ای است.

وی ادامه داد: راننده ماشین اگر فقط یک لحظه غفلت کند جان همه سرنشین ها را به خطر می اندازد. انسان هم اگر یک لحظه غفلت کند از چشم امام زمان عج و خداوند متعال می افتد و سقوط می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان این که دنیا پر از موانع برای رسیدن به کمال است، گفت: سعی کنیم زندگی مان را شبیه زندگی امیرالمرمنین(ع) کنیم و آدم خوبی برای همسایگان خود باشیم و این جز با اخلاص و تقوا میسر نمی شود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    از کی جناب صدیقی آیت ا... العظمی شده اند؟؟ خبرگزاری حوزه در انتخاب عکس دقت ند