جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار بر ضرورت استفاده هوشمندانه طلاب از فضای مجازی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: امروز امکانات رسانه ای به گونه ای است که فاصله ها دیگر معنایی ندارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی در زمینه های علمی و پژوهشی، گفت: اولین و مهمترین موردی که به طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گوشزد نمودیم، مسئله استفاده از فضای مجازی برای انجام بهتر امور آموزشی و پژوهشی بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای انجام یک پروژه پژوهشی متحمل سختی های فراوانی می شدند، اظهار داشت: امروزه به یمن فضای مجازی و اینترنت طلاب می توانند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را در خود حوزه انجام دهند که این خود امتیاز بزرگی برای رشد و ارتقا علمی طلبه ها می باشد. با این حال نباید به صورت کامل به فضای مجازی و اینترنت اعتماد کامل داشت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار کرد: هنوز در بحث سواد رسانه ای طلاب به سطحی که ما انتظار داریم نرسیده اند، لذا تشکیل کلاس های تخصصی آشنایی با علم رسانه، فضای مجازی، اینترنت و جنگ روانی و تبلیغاتی از ضروریات حوزه ها و مدارس علمیه می باشد.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه بیان داشت: امر پژوهش و تهذیب دو اصل حوزه های علمیه کشور هستند و نباید تنها یکی از این دو را انتخاب و به دنبال آن رفت، زیرا یک طلبه و روحانی مجرب کسی است که در این دو علم و زمینه متبحر و آگاه باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: زمانی که به دنبال کار تحقیقاتی یا پژوهشی هستیم، نیازمند تقوا می باشیم، زیرا تقوا زیرساخت کارهای پژوهشی را برای طلاب سهل و آسان می کند.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه اساتید حوزه های علمیه با تمام وجود آماده هرگونه همکاری در مباحث علمی، تحقیقاتی و پژوهشی با طلاب می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha