جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اغتشاشات عراق

حوزه/ عربستانی که از شبکه های اجتماعی برای پیگیرد مخالفان و معترضان خود استفاده می کند اکنون از این شبکه ها برای ترویج احساسات ضد ایرانی در عراق سوء استفاده کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مجله فارین پالیسی روز گذشته در مقاله ای درباره اعتراضات اخیر عراق گفت: تظاهرات کنندگان معترض از فساد به ستوه آمده اند و در این میان عربستان نیز از این نارضایتی استفاده کرد و در این راه از شبکه های اجتماعی بهره برد تا عراق را نا آرام سازد. فارین پالیسی همچنین گفته برکنار ساختن یکی از فرماندهان نظامی که محبوبیت زیادی در میان مردم داشته یکی از عوامل مهم آغاز این تظاهرات بوده است.

نویسنده مقاله می گوید: در ادامه برخی جریان ها از شبکه های اجتماعی برای ادامه دادن به اعتراضات خشونت آمیز در عراق استفاده کردند و ربات هایی نیز برای هدف قرار دادن رسانه های غربی ایجاد شد و البته با اینکه دسترسی به اینترنت در عراق قطع شده بود،کامنت های زیادی نیز از سوی کاربران عربستانی با این محتوا ایجاد شد که عراق را نجات دهید و ایران را از آن بیرون برانید و عربستانی که از شبکه های اجتماعی برای پیگیرد مخالفان و معترضان خود استفاده می کند اکنون از این شبکه ها برای ترویج احساسات ضد ایرانی در عراق سوء استفاده کرد.

در ادامه مقاله آمده است: یکی از دیپلمات های که نخواسته نامش فاش شود گفته خمپاره هایی که در این مدت منطقه سبز بغداد و مناطق نزدیک سفارت آمریکا را در روزهای قطعی اینترنت هدف قرار داد نشان می دهد مردم عراق با هرگونه دخالت خارجی از سوی آمریکا و عربستان نیز مخالفند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha