جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین گفت: در حقیقت مراسم اربعین همچون نهضت عاشورا متعلق به تشیع نیست، بلکه متعلق به همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان عالم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام احمد ذوالفقاری، امروز در جمع طلاب و  اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) گفت: اخلاص، ایثار و سخاوت و فداکاری مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی درس بزرگی برای جهان است و در هیچ کجا این سابقه ندارد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رعایت ادب، رسوم و سنن مردم عراق همیشه باید اولویت جدی زائران پیاده اربعین حسینی باشد و طوری رفتار نمایند که در شأن مردم ایران باشد.

وی ادامه داد: تکریم میزبانی مردم عراق برای زائران پیاده اربعین حسینی اولویت جدی باشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین از مختصات شیعه است و امام حسن عسگری (ع) آن را به عنوان شعار و علامت شیعه بیان فرموده اند.

وی عنوان کرد: مراسم اربعین باید ادامه دهنده رسالت زینب کبری (س) باشد و بتواند پیام نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) را به اقصی نقاط عالم مخابره کند، زیرا در حقیقت مراسم اربعین همچون نهضت عاشورا متعلق به تشیع نیست، بلکه متعلق به همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان عالم است.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین ادامه داد: این همایش پیاده روی اربعین حسینی که با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شورو شکوه خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha