سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره مهارت های همسرداری

حوزه/ مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان، گفت: باتوجه به ضرورت داشتن مدیریت صحیح در زندگی خانوادگی، مرکز مشاوره این حوزه دوره‌ی تکمیلی کاربردی مهارت های همسرداری با رویکرد روان شناسی اسلامی را با حضور خانم دکتر سیدزاده برگزار می کند.

سیدحامد عاملی، مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان اینکه امروزه یکی از مهم ترین مشکلات خانواده ها نداشتن مدیریت صحیح در زندگی است، گفت: بسیاری از اختلافات، چالش ها و مشاجرات که مقدمه فروپاشی خانواده ها می باشد، ناشی از نداشتن الگویی کامل در اداره آن است؛ از این رو، مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان دومین دوره‌ کاربردی مهارت های همسرداری با رویکرد روان شناسی اسلامی را با حضور خانم دکتر سیدزاده برگزار می کند.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد دز زمینه‌ی حقوق متقابل زن و مرد نسبت به یکدیگر، ادامه داد: وقتی زن و مرد زندگی مشترکی را با هم شروع می‌کنند هر یک به نوبه خود برای ایجاد یک زندگی شاد و پرطراوت در کنار هم تلاش کرده و متعهد می شوند خواسته یا ناخواسته پایبند به آئین همسرداری باشند و چگونه زیستن مشترک را یاد بگیرند، از طرفی؛ هر یک از زن و مرد دارای حقوقی هستند که رعایت هرکدام از این حقوق برای طرف مقابل لازم و ضروری است و در صورت عدم رعایت آن، بنیان خانواده و روابط ایشان به سستی و فروپاشی می انجامد، در این راستا و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، این دوره در ۶ جلسه برگزار می شود.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که مهارت های همسرداری با رویکرد روان شناسی اسلامی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد که ما حوزویان باید برای تحقق آن در جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم، افزود: این دوره با موضوعات کاربردی و سرفصل هایی از قبیل اهداف و ضرورت ازدواج، حقوق و وظایف زوجین، مهارت حل مساله، تفاوت های فردی و شخصیتی مرد و زن، مهارت ارتباط موثر، مهارت روابط بین فردی با خانواده های طرفین، مهارت مدیریت تعارض و اصول مذاکره موفق و ... برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره‌ی کاربردی مهارت های همسرداری با رویکرد روان شناسی اسلامی  ویژه خواهران در ۶ جلسه به صورت فشرده، صبح و عصر دو روز در هفته برگزار می شود که مخاطبان می توانند باتوجه به زمانبندی برنامه های خود، در یکی از این دوره ها شرکت کنند.  

عاملی در پایان با بیان این که ثبت نام در این دوره تا شنبه ۲۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد و شروع دوره نیز حدود ۱۳ آبان ماه خواهد بود، گفت: علاقمندان جهت شرکت در دوره می توانند با شماره تلفن ۳۲۰۰۸۸۱۴ - ۰۵۱ جهت ثبت نام تماس حاصل نموده و یا به صورت حضوری به محل مرکز مشاوره حوزه به آدرس چهارراه راه آهن، نبش عبادی ۵۵ مراجعه نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha