شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره مهارت فرزندپروری

حوزه/ مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان گفت: مرکز مشاوره این حوزه در راستای آموزش و تربیت فرزندان با بهترین شیوه ها، دوره تکمیلی مهارت های فرزند پروری را به مدت ۶ جلسه با حضور خانم دکتر زاهد پیشه برگزار می کند.

سیدحامد عاملی، مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان این که خانواده از عوامل مهم و تاثیرگذار در تربیت انسان است، گفت: بدون شک، مهمترین محیط برای شکوفایی استعدادهای مختلف فرزند، خانواده می باشد و روابط والدین با فرزندان نیز، عنصری اساسی برای رشد و تربیت فرزند در تمام ابعاد وجودی آنان است.

وی افزود: بهترین دوره برای تربیت فرزند، دوران کودکی می باشد، چون در این سنین، حس تقلید و پذیرش آموزه های تربیتی، در سطح بالایی از توانمندی قرار دارد و کودک به خوبی آن چه را که به او آموخته می شود، فرا می گیرد، لذا این محدوه‌ی سنی مورد توجه والدین و مربیان آموزشی است.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه از دیدگاه دین مقدس اسلام، مسئولیت اصلی فرزندپروری بر عهده پدر و مادر است و آنان باید برای آموزش و تربیت فرزندان بهترین شیوه ها را به کار گیرند، تصریح کرد: رسول خدا (ص) در مورد تربیت از سنین کودکی فرموده اند: مَن رَبّی صَغِیراً حَتَی یَقُولُ لااِلهَ اِلاّ اللّه لَمْ یُحَاسِبهُ اللّهُ؛ هر کس فرزندش را از کودکی تربیت کند تا او بتواند بگوید لا اله الا الله، خداوند از او حساب نخواهد کشید.

عاملی، شیوه های تربیتی و روشهای انضباطی والدین را تحت تاثیر خصوصیات شخصیتی و اعتقادی آنان برشمرد و به سفارش دیگری از پیامبر مکرم اسلام(ص) در مورد روش های تربیت فرزند اشاره و ابراز کرد: رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند: « اَکْرِمُوا اَوْلادَکُمْ وَ اَحْسِنُوا آدابَکُمْ؛ به فرزندان خود احترام کنید و با آداب و روش پسندیده با آن‌ها معاشرت نمایید»، از این رو روش تربیتی مناسب و برگرفته از آموزه های دین مبین اسلام و سیره‌ی اولیای خدا، بهترین مسیر و پایه گذار ارزش های فکری در جامعه خواهد بود که در همین راستا مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان اقدام به برگزاری دوره‌ی مهارت فرزندپروری در سنین مختلف با حضور خانم دکتر زاهد پیشه کرده است.

وی ادامه داد: پیروی از قوانین در کودک ،ارتقای عزت نفس کودک، بررسی پرخاشگری و لجبازی در کودک، نحوه دستور دادن، فرمانبری در کودک، تعامل مثبت مادر و کودک، تعاملات مثبت خانوادگی و تغییر افکار ناکارآمد، از سر فصل های این دوره است.

وی ادامه داد: دوره‌ی کاربردی تکمیلی مهارت های فرزندپروری در ۶ جلسه به صورت فشرده، صبح و عصر در چند روز هفته برگزار می شود که مخاطبان می توانند باتوجه به زمانبندی برنامه های خود، در یکی از این دوره ها شرکت کنند.

عاملی در پایان با بیان این که ثبت نام در این دوره تا شنبه ۲۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد و شروع دوره نیز حدود ۱۴ آبان ماه خواهد بود، گفت: علاقمندان جهت شرکت در دوره می توانند با شماره تلفن ۳۲۰۰۸۸۱۴ - ۰۵۱ جهت ثبت نام تماس حاصل نموده و یا به صورت حضوری به محل مرکز مشاوره حوزه به آدرس چهارراه راه آهن، نبش عبادی ۵۵ مراجعه نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha