پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با بیان اینکه حوزه علمیه باید نماد آزاداندیشی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان نهاد دینی می تواند با برگزاری نشست های آزاداندیشی مسائل اجتماعی را تبیین کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجج الاسلام حکمت حکیمی فر، سید یحیی حسینی و نورالله رضائی از اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، امروز در دومین نشست از کرسی های آزاداندایشی، به تبیین اهداف راهپیمایی میلیونی اربعین پرداختند .

 حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه امام  صادق (ع) بیجار به اهداف برگزاری کرسی های آزاداندیشی اشاره و بر تداوم این جلسات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید نماد آزاداندیشی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه بعنوان نهاد دینی می تواند با برگزاری نشست های آزاداندیشی مسائل مغفول مانده از مسائل اجتماعی را تبیین نماید.

نابودی صدام از برکات سیدالشهدا بود

در ادامه این نشست، حجت الاسلام سیدیحیی حسینی، استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با تببین جایگاه فرهنگ اصیل عاشورایی، گفت: از برکات وجودی سیدالشهدا علیه السلام می توان به نابودی صدام توسط آمریکایی ها اشاره کرد و این مسئله مصداق بارز «عدو سبب خیر شود اگر خدا بخواهد» شد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود افزود: از ویژگی های بارز پیاده روی میلیونی اربعین که امروز نماد صلابت مسلمانان به ویژه شیعیان در جهان می باشد؛ امنیت، وحدت، اخلاص و فداکاری مردم بزرگ عراق است.

زهرا (س) برای زایرین فرزندش طلب استغفار می کند

در ادامه این نشست؛ حجت الاسلام نورالله رضائی با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: کسی که با داشتن همه شرایط و امکانات؛ به زیارت بارگاه امام حسین علیه السلام نرود در قیامت ناقص الایمان محشور می شود .

وی تصریح کرد: طبق روایات اسلامی، وجود مقدس حضرت زهرا در کنار حرم مطهر سیدالشهدا (ع) حاضر می شود و برای زائرین فرزندش طلب استغفار می کند.

حجت الاسلام رضائی با اشاره به اجر و ثواب موکب داران و برپاکنندگان موکب ها گفت: ثواب کسانی که در مهیا کردن و ایجاد بسترهای این تجمع باشکوه تلاش می کنند، مانند ثواب زیارت قبر شریف امام حسین علیه السلام است.

در ادامه هریک از اساتید به پرسش طلاب و شبهاتی که در زمینه اربعین مطرح می شود، پاسخ گفتند .

حجت الاسلام حکیمی فر نیز در جمع بندی مطالب بیان شده، خاطرنشان کرد: عوامل استکباری و شبکه معاند با هزاران ترفند و شبهه پراکنی به دنبال ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق و به حاشیه بردن این اجتماع میلیونی هستند، ولی ان شاء الله در این توطئه هم قطعا شکست خواهند خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha