جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هوشنگ بازوند - استاندار کرمانشاه

حوزه/ استاندار کرمانشاه گفت: با حضور بسیار خوب دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز خسروی، تردد زائران اربعین از این مرز بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، اظهار داشت: موکب های بنیاد مستضعفان، ارتش و سپاه از ۲ روز گذشته فعال شده و بقیه موکب های مربوط به سایر نهادها هم از امروز ۱۷ مهر فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: کمپ های اسکان سپاه و جمعیت هلال احمر نیز کار اسکان زائران را انجام می دهند و در صورت افزایش تعداد زوار ظرفیت کمپ های اسکان افزایش خواهد یافت.

بازوند خاطرنشان کرد: پیش بینی های لازم برای افزایش تعداد زائران در قصرشیرین انجام شده و خدمات لازم به آن ها ارائه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خدمات رسانی به زوار تا نقطه صفر مرز خسروی مطلوب است، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر در آن سوی مرز خسروی و در منذریه عراق، روز گذشته جلساتی با مسئولان عراقی برگزار و توافق های خوبی حاصل شد.

بر پایه این گزارش، امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha