سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخستین سمینار بین‌المللی «دین و آموزش» در اندونزی

حوزه/ نخستین سمینار بین‌المللی «دین و آموزش» به همت وزارت دین اندونزی برگزار و بر ایجاد راهکارهای مؤثر و روش صحیح آموزش و توسعه فرهنگ دینی ـ قرآنی تأکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه نخستین سمینار بین‌المللی «دین و آموزش» (16 مهرماه) با حضور شخصیت‌های دینی و علمی به همت وزارت دین اندونزی و با همکاری دانشگاه شریف هدایت‌الله و حلقه علمای کشورهای عضو آسه آن در محل هتل سنتیکا اندونزی برگزار شد.

عبدالرحمن مسعود، رئیس کمیته برگزاری این کنفرانس در سخنانی، به بیان چرایی بررسی موضوع دین و آموزش و اهمیت این موضوع در جلسات آموزش و پژوهش وزارت دین پرداخت.

لقمان سیف الدین، وزیر دین اندونزی هم اظهار کرد: امروز همه معتقدند که دین نقش مهمی در حفظ کرامت انسان به عنوان انسان دارد و دین با استفاده از قابلیت‌های مثبت موجود در انسان می‌تواند عامل مهمی برای متحد ساختن تنوع‌ها باشد و بالعکس.

وی افزود: انتظار ما این است که اندیشمندان و علمای دین با برگزاری چنین کنفرانس‌ها و نشست‌هایی روش صحیح آموزش را برای حوزه‌های دین و مراکز علمی کشور تبیین کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم، مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با وزیر دین این کشور دیدار و در باره توسعه فعالیت‌های قرآنی و گفت‌وگوهای دینی تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha