پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شبهه پراکنی دشمن گفتند: باید در حوزه گروهی باشند تا به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند و نگذارند بدخواهان اذهان را منحرف کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم توجه بیشتر حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج البلاغه و پاسخگویی به شبهات تأکید کردند.

ایشان با اشاره به محتوای غنی نهج البلاغه افزودند: حضرت امام در وصیت نامه خود فرمودند به داشتن نهج البلاغه افتخار می کنیم که دارای مطالب اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، حکومتی، سیاسی و اجتماعی است؛ متأسفانه این کتاب شریف به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شبهه افکنی های دشمنان و مخالفان علیه نهج البلاغه اظهار داشتند: اخیرا شبهه کرده اند که نهج البلاغه از امیرمؤمنان نیست و برخی شیعیان آن را درست کرده اند، باید مدارک نهج البلاغه را تبیین کنیم تا دیگران اتقان و استحکام آن را بدانند.

ایشان ادامه دادند: علامه امینی وقتی می خواهد خطبه شقشقیه را نقل کند می گوید برخی تصور می کند منبع ما تنها کتاب سید رضی است اما بدانند که این خطبه را از 28 کتاب از اهل سنت نقل می کنم که قبل از تولد سید رضی به دنیا آمده بودند.

این مرجع  تقلید با بیان این که حوزه علمیه با شبهات و سؤالات فراوانی مواجه است، ابراز داشتند: باید در حوزه علمیه قم گروهی باشند تا به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند و نگذارند بدخواهان اذهان را منحرف کنند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلمات قصار امیرمؤمنان(ع) عنوان کردند: حضرت در این کله قصار می فرماید که مرگ را می پذیریم اما زیر بار ذلت نمی رویم و با کم می سازیم اما وابستگی را قبول نمی کنیم، این فرمایش بلند حضرت باید امروز سرلوحه کار ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha