جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: طلاب و اساتید از اقشار مظلوم جامعه هستند، طلاب با مشکلات معیشتی مواجه هستند و این مشکل نسبت به اساتید هم وجود دارد.رش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی شامگاه امروز در نشست جمعی ازاساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به امتیازات حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه ها از قدیم الایام دارای امتیازات و ویژگی هایی بوده که این امتیازات حوزه ها را از سایر مراکز علمی متمایز می کند.

وی افزود: در عین حال ما در حوزه ها با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر برطرف نشود، عظمت و شوکت حوزه به خطر می افتد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بعضا طلاب در ادبیات، منطق، فقه و اصول ضعف هایی دارند،در بسیاری از موارد طلابی که در دروس خارج شرکت می کنند، به بلوغی نرسیده اند که مفاهیم را هضم کنند، خروجی مدارس  تحت پوشش، رضایت بخش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: متاسفانه برخی از اساتید حتی در تلفظ برخی از اصطلاحات منابع درسی مانند مغنی ضعف دارند، در چنین شرایطی طلاب در ادبیات دچار ضعف های فراوان می شوند و کار به جایی می رسد که مراجع تقلید درباره تقویت ادبیات طلاب دغدغه مند می شوند.

وی رسیدگی به وضعیت حوزه های علمیه در شهرستان ها را ضروری دانست و ابراز کرد: این ضعف ها در بین طلاب شهرستانی بیشتر دیده می شود،مرکز مدیریت برای تامین اساتید قوی در شهرستان ها چه برنامه ای ددارد، نمی توان بدون توجه به این موارد مدام طلاب پذیرش کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: ممکن است نداشتن انگیزه کافی برای ضعف های طلاب مطرح شود، اما نمی توان این موضوع را دستاویزی برای ضعف ها قرار داد، اینکه ما طلاب را پذیرش و سپس به حال خود رها کنیم، راه صحیحی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: باید طلاب را طوری آموزش دهیم که وقتی به رسائل می آیند، متوجه درس بشوند، در این صورت حتی حضور فیزیکی طلاب نیز اهمیت چندانی نخواهد داشت، چرا که مدام به فکر تمام شدن کلاس هستند.

وی ادامه داد: عموم طلابی که به دروس خارج راه پیدا می کنند، در مدارس آموزش های لازم را ندیده اند، در دروس ما باید کاربردی با طلاب کار شود و به آن ها تذکر داده شود که اگر این دروس را یاد نگیرند، در سال های بعد دچار مشکل می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه حجم کتب را غیرمتناسب با زمان کلاس دانست و اضافه کرد: طلاب و اساتید از اقشار مظلوم جامعه هستند، طلاب با مشکلات معیشتی مواجه هستند و این مشکل نسبت به اساتید هم وجود دارد.

وی گفت: لازم است اساتیدی که بر موضوع مسلط هستند، توسط مرکز مدیریت شناسایی شوند و به آن ها دریافتی بیشتری بدهند، اگر هزینه ها در این بخش صرف شود، طلاب نیز از اساتید دارای صلاحیت برخوردار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha