جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی خزائلی نجف آبادی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: به تعبیر بزرگان اگر اخلاص نباشد هیچ کس نمی تواند از نردبان علم بالا برود و طالب علم باید این اخلاص را بر کسب علم دارای منفعت مقدم بدارد، این ویژگی اخلاص در بین اساتید بسیار دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی خزائلی شامگاه امروز در نشست  جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با حضور این مرجع تقلید  برگزار شد، اظهار داشت: به تعبیر بزرگان اگر اخلاص نباشد هیچ کس نمی تواند از نردبان علم بالا برود و طالب علم باید این اخلاص را بر کسب علم دارای منفعت مقدم بدارد، این ویژگی اخلاص در بین اساتید بسیار دارای اهمیت است.

وی افزود: نظم، ارتباط عاطفی و اخلاقی با شاگردان، روان ساختن متن درسی، سست جلوه ندادن متن درسی، اخلاق نیکو و اخلاص از ویژگی هایی است که یک استاد باید داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: بنده کمتر استادی را دیدم که از راه دور و با تواضع به شاگرد خود سلام کند، استاد اگر متواضع باشد، مشخص است که طلاب را جذب درس و حوزه می کند.

وی گفت: گاهی نداشتن مهارت و تسلط لازم در استاد، وقت نگذاشتن برای تدریس، انگیزه های مالی، دروس غیرحضوری، حجم زیاد متون درسی نسبت به زمان، آمارهای زیاد در ثبت نام، جزوه نویسی، عدم وحدت رویه در متون درسی و سرگردانی طلاب از موارد کاهش انگیزه طلاب است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: برای پرداختن به منطق، باید ادبیات تقویت شود و مرحوم شهید مطهری در انتخاب اساتید حوزه های علمیه قائل به قانون انتخاب اصلح می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی ابراز کرد: اهمیت دادن به متون درسی، تشویق اساتید پرتلاش و موفق، وحدت رویه در متون درسی و اخلاق محوری استاد از جمله راهکارهای ایجاد انگیزه در بین طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha