پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 867470
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
ترکیه برنامه «مسیر گردشگری دینی» را با معرفی 5 مقصد معرفی کرد

حوزه/ ترکبه به منظور جذب گردشگران بین المللی، 5 قطب گردشگری اسلامی به ویژه مربوط به تاریخ اسلام را معرفی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای افزایش پتانسیل گردشگری و تعداد گردشگران بین المللی به این کشور، «برنامه استراتژیک گردشگری 2023 » را منتشر کرده است.

درحالی که هم اکنون عملکرد جهانگردی ترکیه چهار برابر بهتر از میانگین جهانی است این کشور انتظار دارد  در چهار سال آینده تعداد گردشگران بین المللی که به ترکیه سفر می کنند را به 75 میلیون نفر افزایش می یابد.

در بخشی از این برنامه ، وزارتخانه مربوطه اعلام کرد که ترکیه قصد دارد تنوع فعالیت های گردشگری را افزایش دهد.

در همین راستا ترکیه قصد ایجاد یک جاده سراسری به هدف گردشگری دینی ایجاد کند و 5 قطب «گردشگری دینی» هم اکنون به عنوان پیشگامان گردشگری مذهبی معرفی شده اند. :

مسیر ابراهیم: شهر جنوب شرقی شهر شانلی اورفه در حال حاضر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مذهبی در ترکیه است. شانلی اورفه معروف به «شهر پیامبران» است زیرا به مکانی معروف است که ابراهیم در آنجا به آتش انداخته شده و توسط خدا نجات داده است.  

خانه مریم باکره: افسانه می گوید که مریم باکره روزهای آخر عمر خود را بر روی زمین در یک کلبه سنگی کوچک در کوه کوروشوس در جنوب اُفسوس که در ازمیر امروزی درآن واقع شده است ، زندگی کرده است.  

کلیسای سنت پاول:  یک کلیسای ارتدوکس یونان در زادگاه رسول پاول در تارسوس است که در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی قرار دارد و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر است.

آرامگاه مولوی: موزه مولوی (همچنین به عنوان مولانا یا جلال الدین الرومی نیز شناخته می شود) هر سال در روز تولد عارف بزرگ اسلامی پذیرای میلیون ها نفر از مردم است. این موزه با 2.82 میلیون بازدیدکننده در سال گذشته به سومین موزه پر بازدید ترکیه تبدیل شد.

ایوب سلطان: سلطان از دوستان حضرت محمد (ص)  بود و هنگامی که ایشان اولین بار از مکه به مدینه مهاجرت کرد ، خانه خود را برای وی گشود. مقبره ایوب سلطان و مسجدی که از وی نام برده شده است یکی از مهمترین اماکن مذهبی استانبول است. به عنوان بخشی از استراتژی وزارتخانه ، این سایت یکی از مهمترین قطب های گردشگری مذهبی در ترکیه خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که ترکیه در سال های اخیر تلاش زیادی برای افزایش نفوذ و تاثیرگذاری در جهان اسلام داشته است که بخشی از آن در زمینه معرفی فرهنگ این کشور به عنوان یک تمدن دیرینه است.

در همین راستا مساجد قدیمی زیادی در این کشور بازسازی و به روی گردشگران باز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha