پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخبه بسیجی

حوزه/ روح الله شریفی از نخبگان و مخترعان بسیجی در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت به گوشه ای از زندگی شخصی، علمی و پژوهشی خود اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، دکتر روح الله شریفی، از مخترعان و نخبگان بسیجی ایران و جهان صبح امروز در کارگاه تغذیه که در مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: بنده تا سال سوم راهنمایی مانند بقیه و در شرایط عادی درس خواندم و همان سال بعد از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه عزیمت کردم و پس از بازگشت از جبهه و مجروحیت سنگین نتوانستم تحصیل را ادامه بدهم تا اینکه متوجه شدم قانونی وجود دارد که رزمندگان می توانند جهشی درس بخوانند، من هم با استفاده از همین قانون کل دوره دبیرستان را در ۶ ماه در دو رشته ریاضی و تجربی بصورت همزمان خوانده و سپس موفق به اخذ مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۹ در هر دو رشته شدم و در کنکور همان سال رتبه ۵۷ را کسب کردم.

این نخبه بسیجی ادامه داد: در ۱۴ سالگی بعنوان کوچکترین دانشجوی کشور وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شدم، در ۲۱ سالگی جهت اخذ بورد تخصصی وارد کالج «هاروارد» آمریکا شدم و چند سالی در حوزه تحقیقات و تدریس در همان جا مشغول فعالیت بودم؛ از زمان جنگ که اولین اختراعم را توانستم ثبت بکنم تاکنون ۲۸۰ عنوان اختراع به ثبت رسانده ام که تمام این اختراعات برگرفته شده از آیات نورانی قرآن و روایات و احادیث معصومین بوده است.

شریفی با اشاره به اینکه رشد علم غیر از قرآن و دین نمی باشد، افزود: قرآن درس زندگی است و کلمه به کلمه آن علم و اختراع می باشد و تمام مطالب علمی در قرآن موجود است و انتظاری هم جز این نیست چرا که قرآن آخرین کتاب زندگی و اسلام کامل ترین دین می باشد و نقصی در دین نیست و اگر کمبودی وجود دارد از کم کاری ماست.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مطالبی که خواهم گفت را در زمینه آموزشی خود پیاده کنید خواهید دید که انقلاب به پا می کند و عمرتان هدر نمی رود و نیازی نیست درسی را ده بار مطالعه کنید چون هر چیزی اصول و قاعده ای دارد:

شریفی در ادامه سخنان خود به این موارد اشاره کرد و گفت:

۱) یک ساعت قبل و بعد از اذان مغرب هرگز نخوابید و هرگز مطلبی را حفظ نکنید؛ مانعی ندارد قرآن بخوانید یا مطلبی بنویسید، ولی به عزم حفظ چیزی مطالعه نکنید زیرا به حافظه شما آسیب جدی می زند.

۲) ساعت خواب را از سر شب به تاخیر نیاندازید.

۳) دروسی که در آنها فرمول و معادله هست را برای بار اول قبل از اذان صبح مطالعه و فردای آنروز بعد از اذان صبح تکرار کنید.

۴) دروس حفظی و نظری را برای بار اول بعد از اذان صبح حفظ کنید و روز بعد قبل از اذان صبح تکرار کنید.

۵) تغذیه در رشد ما بسیار تاثیر گذار است مخصوصا در حافظه ما از خوردن غذاهایی که پایه اسیدیته دارند یعنی غذاهای ترش و تند بالاخص شب قبل از امتحان مطلقا خودداری کنید، بجای آن از قند های طبیعی مانند عسل، توت خشک، خرما، مویز، کشمش، انجیر، شیره انگور استفاده کنید که مهم ترین آنها مویز است و سعی کنید دانه های آن را بجوید.

۶) در شب امتحان برای خواب در جهت قبله بطوری که پا به سمت جنوب و سر به سمت شمال باشد بخوابید در این حالت مغزتان برای صبح آماده تر است.

۷) یک کلید بسیار مهم برای حفظ خلال دندان است زیرا دندان اتصال مهم به مغز دارد و کم ترین غذای لای دندان آزردگی بسیار زیاد ایجاد می کند که خود فرد هم متوجه نمی شود و باعث می شود یادگیری کم و حافظه ضعیف شود.

۸) مطلب مهم دیگر این است که صدای بلند مهلک ترین سم حافظه انسان است چون باعث از بین رفتن سلول های مغز می شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از اختراعات بنده لیزر دور برد با برد هزار کیلومتر با خطای کم تر از یک میلیمتر می باشد که به دلیل همین اختراع رتبه ممتاز نیروهای مسلح در جشنواره سلمان فارسی و نفر اول بسیج کشور را کسب کردم.

در ادامه این نشست، شریفی با اشاره به قاب گوشی خود که یک برجسب در قسمت دوربین آن نصب شده بود، یکی از اختراعات خود را معرفی نمود و گفت: با نصب این قاب بروی گوشی و روشن کردن فلش و دوربین این امکان در گوشی فراهم می شود که بتوانید الیاف پیراهن خود را با تمام جزئیات و همچنین موی دست و بافت های پوستی و غیره را مشاهده کنید که در نوع خود عجیب است چرا که گوشی را تبدیل به میکروسکوپ می کند و با زدن برچسبی دیگر گوشی می تواند عملکردی مشابه تلسکوپ داشته باشد، این اختراع ثبت جهانی شده است و بعد از این اختراع در آمریکا وسیله ای ساخته شد که قادر بود تا ۶۰ برابر بزرگنمایی کند ولی آن دستگاه بزرگ و حجیم بود، در حالی که برچسب ساخته شده ۲۵۰، ۹۵۰ ، ۲۵۰۰ ، ۳۵۰۰ و ۵۷۵۰ دیوپتر بزرگنمایی می کند.

این نخبه بسیجی به دیگر ساخته های خود اشاره کرد و گفت: از دیگر کارهای ثبت شده بنده می توان به کوچکترین کتاب و کوچکترین قرآن جهان اشاره کرد که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است که در سال ۱۳۹۳ رونمایی شد.

وی تصریح کرد: قبل از این، رکورد در اختیار آلمان بود که مسیحیبان موفق شده بودند انجیل ۳۰۰ صفحه ای را در ۲۹ میلیمتر بنویسند در حالیکه ما موفق شدیم ۶۳۳ صفحه قرآن را تنها در ۷ میلیمتر بنویسیم و یک رکورد هم برای شیعه ثبت کردیم که نهج البلاغه را در ۲۷۵۰ صفحه به سه زبان لاتین، فارسی و عربی فقط در یک میلیمتر بنویسیم.

شریفی، این نخبه بسیجی ادامه داد: یک اختراع دیگر بنده ساخت لیزر تنظیم دقیق دستگاه جراحی مغز «گاماناف» ایران است که دقیق ترین دستگاه جراجی مغز در دنیا می باشد.

براساس این گزارش، در پایان این برنامه،  روح الله شریفی به سئوالات طلاب و روحانیون پاسخ دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha