جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 867474
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
موکب اربعین

حوزه/ هر کسی که در مسیر اربعین حسینی قدم برداشته به خوبی می داند در این مسیر خستگی معنا ندارد و این عشق رسیدن به مولا و حرم مطهر ایشان است که سختی راه را می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی صبح امروز در نشستی با اساتید و طلاب کردستانی داوطلب اعزام به موکب های این استان اظهار داشت: خدمتی که شما به زائران اربعین امام حسین علیه السلام می کنید، اجر و پاداش عظیمی در نزد خداوند منان دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان در ادامه استقبال مردم کردستان و دیگر شهرهای کشور از راهپیمایی اربعین امسال را بسیار باشکوه عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم به وجود آمدن برخی مشکلات و کارشکنی ها در کشور عراق به وسیله دشمنان وحدت جهان اسلام همانند آل سعود، رژیم صهیونیستی و ... بازهم دیدیم که مردم از این سفر معنوی امتناع نکردند و نشان دادند که همیشه پای بیعت خود هستند.

وی ادامه داد: بی شک برنامه های دشمنان برای زوار اربعین امسال بسیار زیاد و پیچیده است، لذا نیازمندیم که روحانیون و طلاب و به ویژه مبلغین دینی در بین زوار اربعین حسینی حضوری مستمر و فعال داشته باشند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه حضور روحانی و حوزویان حال و هوایی معنوی به پیاده روی اربعین حسینی می دهد، گفت: هر کسی که در مسیر اربعین حسینی قدم برداشته به خوبی می داند که در این مسیر خستگی، بیماری و... وجود ندارد و عشق رسیدن به مولا و حرم مطهر ایشان است که این راه و مسافت بلند را کوتاه می کند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: امسال هم مانند سنوات پیش بسیاری از اساتید و طلاب مدارس علمیه استان کردستان در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پرشور و تاریخی دارند و حضور طلاب در بین دیگر زوار می تواند کمک های بسیاری به زائرین در بحث پاسخگویی با مسایل دینی و شرعی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال پیش مقدمات استقبال و اسکان زائرین اربعین در کردستان بهتر است،، گفت: براساس مشاهدات و آمارها نظام خاصی در پذیرایی، راهنمایی و اسکان زائران اربعین استان های دیگر و حتی کشورهای دیگر در سطح کردستان حاکم است که باید متولیان و بانیان این نظام و هماهنگی را مورد تجلیل قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha