پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام دانشجویان به اربعین

حوزه/در آستانه اربعین حسینی، 250 دانشجوی اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان امسال راهی سفر به سرزمین عشق و بلا شدند.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، در آستانه برگزاری اربعین حسینی،250 دانشجوی اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان شب گذشته راهی سفر به سرزمین عشق و بلا شدند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه‌های کردستان در حاشیه بدرقه این دانشجویان راهی پیاده روی اربعین حسینی به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان گفت: این تعداد دانشجو از دانشگاه های آزاد، فرهنگیان، کردستان و پیام نور می باشند.

توحید رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تبلیغات مخرب دشمنان در فضای مجازی هرگز نتوانست عزم این دانشجویان در سفر به اربعین حسینی را سست کند، گفت: برای اینکه بتوانیم در مقابل این حجم از دشمنی معاندان اسلام ناب محمدی توان مقابله داشته باشیم، باید به داشته هایمان که همان دین، قرآن و سنت رسول الله است تمسک بجوییم.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه‌های کردستان گفت: علیرغم ناامنی های موجود در عراق که به وسیله ایادی کفر و استکبار ایجاد شده است، بازهم شاهد حرکت عظیم عاشقان اهل بیت علیهم السلام به سمت کربلای معلی هستیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمار حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر است، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کردستان برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند که این آمار امسال به ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

رستمی با اشاره به اینکه از این تعداد دانشجوی عازم اربعین حسینی 40 دانشجوی خواهر و برادر اهل سنت حضور دارند، افزود: از دانشجویان خواسته ایم که در طول این سفر معنوی همواره مروج و ترویج دهنده فرهنگی غنی ایرانی ـ اسلامی باشند.

گفتنی است که  ستاد اربعین با همکاری و کمک مسئولان دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کردستان تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha