جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: شهرداری‌ها نسبت به انضباط مالی و نحوه تحصیل آن بودجه‌ای که می‌خواهند خرج و صرف شهر کنند، باید دقت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در حاشیه همایش شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر قوانین معطل مانده در بحث شوراها اظهار کرد: در ابتدا از آقای الویری و همکارانشان تشکر می‌کنم که این فرصت را ایجاد کردند تا ما بتوانیم گفت‌وگویی درباره مسائل شورای عالی، شهرداری‌ها و شوراها داشته باشیم. آنچه امروز به نظر ما می‌توانست در پیشرفت کارها موثر باشد در این جلسه بیان شد و آنچه هم که مورد نظر آقای الویری و همکارانشان بود، مطرح گردید.

وی تاکید کرد: حقیقتا امروز همه ما باید برای خدمت بی منت و آرام و راحت برای مردم بسیج شویم. یعنی مردم عزیز ما به هر نحو، شایسته خدمت هستند. همه مدیران جمهوری اسلامی در هر مرتبه و دستگاهی که هستند ان شاءالله این همت را داشته باشند تا بتوانیم خدمت بی منت و آسان و کم هزینه به مردم کنیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: باید بدانیم در دستگاه هایمان ممکن است آسیب‌هایی باشد، خود آن دستگاه باید متولی شود. قوه قضائیه امروز در سند تحول خود همین کار را می‌کند که اگر آسیبی در کارش است یا خدای نکرده ضعف و فسادی است، برای رفع آن پیشقدم شده است. ما همین را از دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها می‌خواهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه شهرداری‌ها و شورای شهر بسیار جایگاه مهمی در قانون اساسی و بعضی از قوانین و برنامه‌های ما دارند گفت: یکی از مسائلی که به نظر بنده می‌تواند آسیب باشد، این است که درست است که شهرداری‌ها بالاخره نیاز به بودجه دارند و برای اداره کشور نیاز دارند درآمدی داشته باشند، اما نسبت به انضباط مالی و نحوه تحصیل آن بودجه‌ای که می‌خواهند خرج و صرف شهر کنند باید دقت داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. یقینا به خواسته‌های مطرح شده توجه خواهیم کرد و آن‌ها نیز به خواسته‌های ما توجه خواهند کرد که ما اصلا پرونده قضایی نداشته باشیم. ان شاءالله با وجود حراست و بازرسی شهرداری و نظارت شهرداری و شورای شهر، هیچ پرونده‌ای از این مجموعه به قوه قضائیه کشیده نشود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به طور طبیعی بعضی از قوانینی داریم که ممکن است درست اجرا نشده، یا اصلا اجرا نشده و یا ضعیف اجرا شده است و یکی از وظایف ما این است که به دستگاه‌های ذیربط در این زمینه متذکر شویم. ممکن است بعضی از آن‌ها در مورد اجرا نشدن قانون و ضعیف اجرا شدن آن دفاع موثری داشته باشند؛ اما باید برای این موضوع برنامه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پایان گفت: یکی از وظایف مهم بازرسی کل کشور همین است که چنانچه قانونی ضعیف اجرا شده یا صحیح اجرا نشده و یا اجرا نشده است، آن را به مسولین ذیربط تذکر بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    0 0
    آقازاده ها