جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش زیارت اربعین

حوزه/ محققان و پژوهشگران 10 کشور جهان در سومین همایش زیارت اربعین که توسط مرکز پژوهش های کربلا برگزار می شود به بررسی ابعاد اقتصادی و اجتماعی زیارت اربعین پرداختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه محققان و پژوهشگران 10 کشور جهان در سومین همایش زیارت اربعین که توسط مرکز پژوهش های کربلا و دانشکده "الصفوة الجامعة" برگزار می شود شرکت کردند.

عبدالامیر قریشی مدیر مرکز پژوهش های کربلا گفت: فعالیت های همایش از روز چهارشنبه در حرم مطهر امام حسین(ع) و با شعار زیارت اربعین راهی به سوی اهداف توسعه پیوسته آغاز شد.

وی افزود: زیرت اربعین رویدادی جهانی به میزبانی کربلا است و مرکز پژوهش های کربلا از طریق برپایی این همایش ها به بررسی و تبیین ابعاد علمی این رویداد جهانی می پردازد.

قریشی ادامه داد: همایش امسال به بررسی چالش ها و راه های تقویت ابعاد مثبت زیارت اربعین می پردازد؛ چراکه این رویداد دائمه در حال توسعه در ابعاد مختلف است و از این رو در همایش امسال زیارت اربعین را در چهار محور اقتصادی و رسانه ای و مسالمت اجتماعی و حضور جوانان در زیارت اربعین مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: این همایش در بررسی زیارت اربعین منحصر به فرد است و امسال بیش از 100 مقاله به دست ما رسیده است که 35 مقاله مورد تایید قرار گرفت و محققان 10 کشور از جمله لبنان، سوریه، هلند، آلمان، فرانسه، الجزایر، سوئد، انگلستان و کانادا در همایش شرکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha