جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: خدمت مردم اهل سنت و اهل تشیع در موکب های اربعین حسینی افتخار بزرگی برای مردم استان کردستان است.

 ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: دین همه ما اسلام و پیامبرمان رسول خدا (ص) و کتابمان قرآن کریم است، لذا تفرقه و اختلاف بین برادران مسلمان هیچ محلی از اِعراب ندارد.

امام جمعه سنندج گفت: این روزها که مصادف با اربعین فرزند رسول الله هستیم، همه مردم کردستان اعم از سنی و شیعه عزادار هستند، زیرا جهان اسلام مردی را از دست داد که هم از سلاله پاک رسول الله (ص) بود و هم اینکه در برابر دستگاه ظلم و جور زمان خود با شجاعت تمام ایستاد و ذره ای عقب ننشست.

این عالم اهل سنت با اشاره به استقبال خوب مردم کردستان از مواکب موجود در این استان، افزود: امام حسین (ع) متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست، ایشان متعلق به همه آزادیخواهان و مردان بزرگ دنیاست.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که به دنبال ایجاد شکاف و فتنه در بین امت رسول اکرم (ص) هستند، گفت: وحدت رمز پیروزی و اقتدار جهان اسلام است، لذا دشمنان به خوبی این مهم را می فهمند و هرگز نمی خواهند که این رویداد در جهان اسلام محقق شود، زیرا وحدت مسلمین منافع زیادی از استکبار را از بین می برد.

امام جمعه سنندج در ادامه بیان داشت: رمز پیروزی امت اسلام حرکت حول محور وحدت و انسجام است، امروز کسانی که دم از سنی و یا شیعه می زنند دانسته یا ندانسته آب در آسیاب دشمنان دین خدا می ریزند، لذا باید از این کار خود توبه کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) به شدت از تفرقه در بین امتش بیم داشت، گفت: علیرغم تلاش های بسیار رسول خدا (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام برای حفظ وحدت بین امت اسلام، بازهم می بینیم که برخی از سران کشورهای مسلمان این مهم و واجب دینی را برای به دست آوردن مطالع دنیوی و مصلحت خویش، زیرا پا می گذارند که این بزرگترین خیانت در جهان اسلام محسوب می شود.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود گفت: در ماههای اخیر هم تمام جهان به عینه دیدند که چگونه برخی از کشورهای مرتجع اسلامی دو دستی در یک معامله با نام «معامله قرن» فلسطین مظلوم را به رژیم اسرائیل غاصب بخشیدند که این عمل مایه ننگ برای سران این کشورهای به ظاهر اسلامی و خادم الحرمین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha