پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ توديع مبلغات جامعة الزهراء عليها السلام إلى الأربعين الحسيني بقم المقدسة

پنجمین کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام با حضور 300 بانوی طلبه ایرانی و غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عازم عتبات عالیات و حضور در کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام امروز برای پنجمین سال پیاپی کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام را با حضور 300 بانوی طلبه ایرانی و غیرایرانی راهی عتبات عالیات کرد تا در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

اعضای کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام همراه با خانواده و دوستان خود در موکب الحسین حضور یافتند و با قرائت زیارت عاشورا با نوای حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمتی و ذکر مصیبت، دل‌های خود را روانه کربلا کردند.

امسال کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام با شعار «اقتدار زینبی» در این همایش پرشکوه حضور خواهد یافت تا رسالت زینبی خود را در این مسیر و در دوران تبلیغی خود داشته باشند.

الگوی ما در پیاده روی اربعین، حضرت زینب علیهاالسلام است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام حضوردارند، تصریح کرد: در این سفر الگوی ما حضرت زینب علیهاالسلام است که با تحفظ بر عفاف و حجاب و همه ارزش‌ها پیام رسان خون شهدای کربلا بودند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به عبادت و معنویت حضرت زینب علیهاالسلام، تأکید کرد: این بانوی گرامی حتی نافله خود را در شام عاشورا ترک نکردند و رسالت خود را پس از واقعه عاشورا به خوبی انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان اظهار امیدواری کرد که همه طلاب به ویژه بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پیام رسان انقلاب اسلامی و خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی باشند.

بانوان طلبه با نشان‌های سبزرنگ و با کوله باری از عشق در این سفر پا نهادند، بر روی کول پشتی‌ها و نشان‌های سبزرنگ طلاب، پیام‌های تبلیغی درباره ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، وحدت اسلامی میان همه مسلمانان جهان، رسالت زینبی و غیره به چشم می‌خورد.

حمایت بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از مردم کشمیر

جمعی از بانوان طلبه غیرایرانی نیز در پنجمین کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام حضور دارند و برچسب‌های «مظلومیت کشمیر» را بر کوله پشتی‌ها و نشان‌های خود نصب کرده اند.

رئیسه اختر از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نماینده طلاب کشمیری و هندی که از اعضای کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام است، درباره سفر معنوی اربعین، اظهار داشت: خدا رو شکرو سپاس که این سفر معنوی نصیب ما می‌شود و به دعوت امام حسین علیه‌السلام در این سفر زیارتی شرکت می‌کنیم.

وی که امسال برای دومین بار در همایش پیاده روی اربعین شرکت می‌کند، تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام مدافع مظلومان بودند و ما هم وظیفه شرعی و انسانی خود می‌دانیم که از مردم کشمیر دفاع کنیم.

این طلبه بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: 94 درصد مردم کشمیر مسلمان هستند و قسمت بزرگی از جامعه کشور ما را تشکیل می‌دهند که ظلم‌های زیادی به آنان روا شده، چنانچه نزدیک دو ماه در محاصره کامل هستیم و هیچ آب و غذایی در اختیار مردم شهرهای کشمیر قرار نمی گیرد، مردم به ستوه آمدند، جوانان ما بیکار هستند، دانش آموزان و دانشجویان ما نزدیک دو ماه است که از تحصیل بازماندند.

وی ادامه داد: این ظلم‌ها و جنایت‌ها علیه مسلمانان کشمیر به دور از انسانیت است و قلب هر انسانی با دیدن این جنایات به درد می‌آید؛ خواسته ما از اربعینی‌ها و محبان امام حسین علیه‌السلام چه مسلمان و چه غیرمسلمان این است که به حمایت از مردم مظلوم کشمیر برخیزند.

این طلبه بین الملل سطح سه تأکید کرد: برنامه استکبار این است که مردم را مشغول کنند به طوریکه مسئله کشور کشمیر مغفول مانده و هیچ فعالیت دیپلماسی برای مردم ما انجام نشده است و ما از مردم به ویژه طلاب می‌خواهیم که با بصیرت بالای خود پیام مردم کشمیر را به تمام جهان برسانند تا شاهد پیروزی همه مسلمانان به ویژه مردم کشمیر، یمن، فلسطین، بحرین، لبنان و غیره علیه کفار و استکبار باشیم.

رئیسه اختر بیان داشت: طبق روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، کسی که صدای مسلمانی را بشنود و یاری نکند، مسلمان نیست؛ بنابراین وظیفه شرعی ما این است که دست در دست هم و با اتحاد، دشمنان اسلام را خنثی کنیم و به پیروزی اصلی و حقیقی منجی عالم بشریت که حضرت بقیه الله الاعظم است بپیوندیم.

وی یادآور شد: ما از مردم ایران به تمام جهات سپاسگزاریم که نسبت به سایر کشورها در نماز جمعه‌ها و دیگر برنامه‌ها از مردم کشمیر حمایت کردند، همچنین از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که ولیّ فقیه ما هستند و توصیه کردند که همه از مردم کشمیر حمایت کنند که امید است در این سفر معنوی، این توشه را برای مردم کشمیر و مظلومان جهان به ارمغان آوریم.

«تک تک قدم‌هایم نذر ظهورت»

خانم عارفه عالی، طلبه سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز درباره برچسب «تک تک قدم هایم نذر ظهورت» را که بر کوله پوشتی خود نصب کرده، گفت: ما در مسیر اربعین می‌خواهیم بگوییم که منتظران ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستیم.

وی یادآور شد: در مسیر پیاده روی اربعین سربندهای «یا حسین»، «یا زینب»، «یا اباالفضل» و غیره زیاد به چشم می‌خورد، اما همه این مسیر و کنگره عظیم اربعین به خاطر وجود امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و ما معتقدیم که پیاده روی اربعین مقدمه ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد بود.

خانم رقیه جمال لو، طلبه سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از دیگر اعضای این کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام که برای نخستین بار در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کند، درباره حس و حال خود از این سفر معنوی، گفت: آدم بصری باید ببیند تا حس و حال خود را تعریف کند اما ما دعا می‌کنیم که سیر ما باسلوک باشد نه بی سلوک.

وی درباره رسالت بانوان طلبه در این سفر، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت ما نه تنها در این سفر بلکه در تمام سفرهای  عمرمان، زمینه سازی ظهور است.

خانم نصر اللهی طلبه سطح چهار جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز که برای اولین بار در همایش عظیم اربعین حسینی شرکت می‌کند، گفت: حضور در این همایش وصف ناشدنی است و ما در این سفر به یاد حضرت زینب علیهاالسلام و قافله زینبی خواهیم بود تا شاید گوشه ای از سختی‌های آنان را درک کنیم.

وی تصریح کرد: رسالت ما در این سفر این است که با معرفت در این پیاده روی قدم برداریم و پیام عاشورا و اربعین را به مخاطبان برسانیم و این حرکت، مقدمه سازی برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

رسالت ما در پیاده روی اربعین، تبلیغ است

خانم آمنه طیبی از استان فارس برای اولین بار در پیاده روی اربعین حضور یافته است، گفت: هم حال و هوای زائران اربعین حس و حال عجیبی است و هم جاماندگان از این سفر که بغضی در سینه دارند که تازه می‌فهمیم چه توفیقی نصیب ما شده تا همراه این کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام عازم شویم.

این طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تصریح بر اینکه رسالت ما در این سفر تبلیغ است، عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند اربعین همانند مغناطیسی است که همه جهان را به سمت خود کشانده، ما هم در این همایش بین المللی حضور پیدا می‌کنیم تا بتوانیم در جمع مردم با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف تبلیغ کنیم.

وی با اشار به اینکه امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف غریب هستند، یادآور شد: به منظورمعرفی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، پوسترهایی به زبان‌های مختلف تهیه کردیم تا بتوانیم امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را به زبان‌های مختلف به مردم بشناسانیم و معرفی کنیم و قدمی در مقدمه سازی ظهور برداریم.

پیام عاشورا و شعار وحدت اسلامی  را به گوش جهانیان می‌رسانیم

خانم فاطمه یاری طلبه سطح دو مدرسه علمیه بینات که زیارت اولی است، تصریح کرد:  اولین بار است که به پیاده روی اربعین می‌روم و بسیار خوشحالم زیارت اربعین شامل حال ما شده است.

وی تأکید کرد: ما به عشق امام حسین علیه‌السلام در این مسیر حرکت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به رسالت زینبی خود عمل کنیم.

یکی از بانوان طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز فلسفه پیاده روی اربعین را زنده کردن قیام امام حسین علیه‌السلام و رسالت حضرت زینب علیهاالسلام دانست که با خطبه‌های خود مجلس یزید را نابود کردند و پس از قیام عاشورا و شهادت حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام فرمودند: «ما رأیتُ الاّ جمیلاً».

خانم حکمیه موثق طلبه سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز گفت: اولین بار است که به عتبات عالیات مشرف می‌شوم و حس و حال عجیبی دارم که تا به حال تجربه نکرده بودم.

وی درباره رسالت خود دراین سفر معنوی، اظهار داشت: رسالت ما در این سفر این است که همپای قافله زینبی باشیم و پیام عاشورا و شعار وحدت اسلامی  را به گوش جهانیان برسانیم.

سراسر سفر اربعین حسینی روضه حضرت زینب علیهاالسلام است

خانم انیسه موسوی طلبه سطح سه از کشور افغانستان نیز از دیگر طلاب بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است که در کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام حضور دارد، گفت: برای اولین بار عازم کربلا و پیاده روی اربعین شده ام که بسیار خوشحالم.

وی تصریح کرد: رسالت بانوان طلبه در هر عرصه ای که گام برمی دارند این است که ابتدا خود را اصلاح کنند و تبلیغ زینبی داشته باشند، تلاش ما هم در این مسیر این است که تبلیغ چهره به چهره داشته باشیم.

یکی دیگر از بانوان طلبه نیز که برای نخستین بار در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کند، عنوان کرد: اصلا تصور نمی‌کردم امام حسین علیه‌السلام مرا بپذیرد و تا همین الان فکر می‌کردم مشکلی پیش می‌آید و نمی‌توانم در این مراسم شرکت کنم.

وی تصریح کرد: ما برای سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را آماده ایم تا رسالت خود را برای تبلیغ معارف اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام انجام دهیم.

خانم زهرا دشتی طلبه سطح دو غیرحضوری که از کرمان دراین همایش حضور یافته است، گفت: فکر می‌کنم که این سفری که نصیب ما شده، خوابم و رویا ست.

وی یادآور شد: نام من در ذخیره‌ها بود، شب با دل شکسته با امام حسین علیه‌السلام درد دل کردم و صبح تماس گرفتند و مرا برای حضور در این کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام دعوت کردند.

این طلبه سطح دو غیرحضوری با اشاره به رسالت بانوان دراین سفر معنوی، تصریح کرد: من از اول مسیر که از کرمان حرکت کردم، چون مسیر من دور بود و محرم نداشتم همان جا روضه برای من شروع شد و به یاد حضرت زینب علیهاالسلام بودم و همه سفر حضرت زینب علیهاالسلام است که امید است به رسالت زینبی در این سفر عمل کنیم.

با یاد و نام شهدا در پیاده روی اربعین گام برمی داریم

لیلا شکری سطح سه غیرحضوری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هم برای اولین بار در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کند که در این باره عنوان کرد: سال‌ها آرزوی پیاده روی داشتم که امسال نصیب ما شد.

وی با بیان اینکه اولین دعای ما در این سفر معنوی، ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، به فلسفه زیارت و  پیاده روی اربعین و حرکتی که ایجاد شده اشاره کرد و گفت: خدا رو شکر پس از انقلاب اسلامی، راه کربلا و اربعین با خون شهدا باز شده و ما هر قدمی که در این مسیر برمی داریم با یاد و نام یک شهید گام برمی داریم.

وی یادآور شد: هر چه به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم، توطئه‌های دشمنان بیشتر می‌شود تا مانع حضور عاشقان حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام در این کنگره عظیم شوند، اما به کوری دشمنان هر سال تعداد زائران حسینی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به فلسفه حضور در این همایش بین المللی، تصریح کرد: ما با شعار «یا لَیتَنا کنا مَعَک» در این راه گام برمی داریم تا به حضرت زینب علیهاالسلام بگوییم اگر آن زمان نبودیم تا شما و خانواده شما را یاری کنیم، امروز در این مسیر حضور می‌یابیم.

وی تأکید کرد: هدف امام حسین علیه‌السلام و پیام رسانان عاشورا از جمله حضرت زینب علیهاالسلام و امام سجاد علیه‌السلام، اقامه دین و امر به معروف و نهی از منکر بود و ما هم با همین هدف در این مسیر قدم برمی داریم.

وی یادآور شد: امروز اگر مسئله کوچکی در ایران رخ دهد، همه رسانه‌های خارجی آن را منتشر می‌کنند اما عظمت این پیاده روی و حضور مردم را پخش نمی‌کنند، ما می‌رویم تا به دشمنان بفهمانیم همانطور که ائمه معصومین علیهم‌السلام و اولیای ما برای گسترش دین اسلام زحمت کشیدند و شهید دادند، ما هم تا آخرین قطره خون خود در این مسیر خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: هدف اولیای الهی این بود که اسلام را جهانی کنند و ما تا زمانی که اسلام جهانی شود و پرچم را به دست امام زمان بسپاریم، دست از این راه برنخواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که همه عاشقان حسینی با هر توان مالی و جسمی بتوانند در سفر اربعین حسینی شرکت کنند و در پایان این شعر را زمزمه کرد: یا حسین ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم/گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم. دنیا اگر از یزید لبریز شود /ما پشت به سالار شهیدان نکنیم.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیوا ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    خداوند حفظشون کنه
  • پاور ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    درود
  • هادی ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    احسنت. موفق باشند ان شاءالله