پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری -آیت الله سید اجمد خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی با بیان اینکه محبت به ابی عبدالله (ع) و عشق به سالار شهیدان، هنجار بین المللی جهان اسلام است، گفت: راهپیمایی اربعین از سرمایه های ارزشمند تقریب و نزدیک شدن دل های مسلمان ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه محبت به ابی عبدالله (ع) و عشق به سالار شهیدان، هنجار بین المللی جهان اسلام است، گفت: راهپیمایی اربعین از سرمایه های ارزشمند تقریب و نزدیک شدن دل های مسلمان ها است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۹ روایت در کتاب های اهل سنت، این حقیقت آمده که سیدالشهدا (ع) علم به شهادتش داشت، اظهار کرد: حتی قبل از ولادت سیدالشهدا (ع) و حتی قبل از ولادت پیغمبر اکرم (ص) به عنوان یک خبر معروف بین انبیا شهادت سیدالشهدا (ع) در ذیل آیه شریفه « واذکُر فِی الکِتبِ اِسمعیلَ اِنَّهُ کانَ صادِقَ الوَعدِ و کانَ رَسولاً نَبیـّا» است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در تفسیر قرآن است که اسماعیل سالیان قبل از ولادت پیامبر اسلام (ص) بوده وقتی دشمنانش او را گرفتند و پوست سرش را جدا کردند، جبرئیل آمد و گفت «آیا می خواهی شفایت را از خدا بگیری؟ » گفت «نه، من می خواهم به حسین فاطمه اقتدا کنم. »

وی در رابطه با چرایی اصرار امام حسین (ع) بر ایجاد حکومت اسلامی با وجود اینکه می دانستند شهید خواهند شد، گفت: امام حسین (ع) می دانست که به شهادت می رسید ولی ایشان می خواست انگیزه تشکیل حکومت دینی به عنوان یک ارزش در جامعه دینی زنده باشد. همان طور که به فضل خداوند ملت بزرگ ایران با اقتدا به سالار شهیدان به آن دست یافت.

آیت الله خاتمی با اظهار بر اینکه منکری که سالار شهیدان در پی آن بود، سرنگونی حکومت یزیدی بود، افزود: معروفی هم که سالار شهیدان (ع) در پی اش بود اگر پیروز می شد، بی تردید حکومت دینی تشکیل می داد.

وی تاکید کرد: ایشان هم می دانست به شهادت می رسد و هم این آرمان، آرمان مقدسی بود که سالار شهیدان (ع) از آن دم زد و بحمدالله ملت بزرگ ما موفق به این آرمان مقدس شد.

امام جمعه موقت تهران از نظام اسلامی به عنوان اردوگاه سالار شهیدان یاد کرد و گفت: خیمه نظام اسلامی اردوگاه سالار شهیدان است و همه باید تلاش کنیم تا این خیمه روز به روز معزز و معظم و به عنوان الگو برای جهانیان بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha