پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی گفت: خادمان و کارکنان آستان مقدس حسینی با گرمی از زائران استقبال کنند و آنچنان که شایسته زائران است با آنان تعامل داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی و سید جعفر موسوی معاون تولیت آستان به مناسبت ایام زیارت اربعین، از تمامی کارکنان حرم امام حسین (ع) خواستند با گرمی و لبخند از زائران استقبال کنند و با آنان همکاری کرده و نیاز هایشان را برطرف نمایند،

وی افزود: خادمان حرم در کمال شایستگی و لطف با زائران تعامل داشته باشند و زیباترین عبارات خوشآمدگویی را به کار برده و صبر و تحمل خود را بالا ببرند.

شایان ذکر است که حضرت آیت الله سیستانی سال های گذشته توصیه هایی را برای زائران اربعین امام حسین (ع) بیان فرموده و با اشاره به اینکه خداوند مومنین را در این زیارت شریف موفق گرداند، گفتند: مومنین باید الگوی و اسوه مردم و حجتی بر آنان باشند تا بدین وسیله مردم با تعالیم آنان هدایت شوند و رفتار آنان را الگو قرار دهند.

ایشان افزودند: یکی از مقتضیات این زیارت در کنار یاد آوری جانفشانی امام حسین (ع) در راه خداوند متعال، توجه و عمل به تعالیم دین اسلام از جمله نماز، حجاب، اصلاح، بخشش، صبر، تربیت، رعایت محرمات سفر و سایر معانی والا است تا این زیارت به فضل خدای متعال گامی در راه تربیت نفس با این معانی باشد و آثار آن تا زیارت های بعدی ادامه داشته باشد؛ چراکه حضور در این زیارت همانند حضور در مجالس تعلیم و تربیت است.

حضرت آیت الله سیستانی بر اهتمام و التزام به نماز تاکید کردند و گفتند: مومن نباید نماز اول وقت را رها کند و به دنبال طاعت دیگری باشد؛ چرا که نماز از افضل عبادات است.

این مرجع شیعه از زائران خواستند در مسیر پیاده روی بسیار ذکر خدا بگویند و هر گامی که بر می دارند و هر عملی که انجام می دهند خالصانه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha