شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه در موکب های استان باید شاهد حضور روحانیون و طلاب باشیم، گفت: بی شک زوار اربعین حسینی در این ایام سئوالات و پرسشهای مذهبی بسیاری دارند که برای پاسخگویی به این سئوالان نیازمند مبلغین، روحانیون و علمای دینی می باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان ظهر امروز از موکب ها و مراکز اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در استان کردستان بازدید کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدارها ضمن گفت وگو با مسئولان موکب های اربعین و... اظهار داشت: خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام نعمتی بزرگ و اجری مثال زدنی در نزد خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کردستان همیشه ارادت خود را به رسول خدا (ص) و اهل بیتش را به خوبی نشان داده اند، افزود: مردم کردستان، مردمانی خونگرم، معتقد و با ایمان هستند و در طول تاریخ زندگی برادرواری با دیگر برادران به ویژه با شیعیان داشته اند که این نشان از فرهنگ و منش بالای این مردم دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: در هر مراسم و یا اعیاد و سوگواری های مذهبی حضور چهره های مطرح و مردمی اهل سنت بسیار چشمگیر است که این نشان از بصیرت دینی و فرهنگی مردمان این دیار دارد.

وی تصریح کرد: دیشب نیز در میان یکصد دانشجوی کردستانی که اعزام اربعین حسینی بودند، بیش از ۴۵ نفر از آنان هم دانشجویان خواهر و برادر اهل سنت بودند که این نشان از ایمان واقعی و عرق این مردمان به اهل بیت علیهم السلام دارد.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه سفر اربعین نمایش اقتدار و وحدت جهان اسلام است، بیان داشت: در اجتماع میلیونی اربعین حسینی شاهد به نمایش درآمدن قدرت و انسجام جهان اسلام هستیم که این را باید یک حرکت سیاسی در نشان دادن پتانسیل بالا و واقعی مسلمانان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از شما مسئولان و کسانی که در این موکب ها و محل ها به زوار اربعین حسینی خدمت می کنید درخواست می شود که با فرهنگ بالایی که از مردم استان کردستان سراغ داریم، زائرین دیگر استانها و حتی دیگر کشورها همانند جمهوری آذربایجان را مورد تکریم و عزت خود قرار دهید تا زوار خاطره شیرین و به یادماندنی از صلابت و مهمان نوازی مردم این خطه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در موکب های استان باید شاهد حضور روحانیون و طلاب باشیم، گفت: بی شک زوار اربعین حسینی در این ایام سئوالات و پرسشهای مذهبی بسیاری دارند که برای پاسخگویی به این سئوالان نیازمند مبلغین، روحانیون و علمای دینی می باشیم.

گفتنی است که حجت الاسلام و المسلمین عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان و اساتید حوزوی از موکب ها و محل های اسکان زائرین حسینی در استان کردستان بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha