پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام اتوبوس به عراق

حوزه/ امروز با موافقت کشور عراق و در راستای تسریع در روند عبور و مرور زائران اربعین حسینی، چندین دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه و چذابه عراق فرستاده شد تا زائران را به شهر نجف اشرف منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی چذابه، امروز شاهد ترافیک سنگین انسانی در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بودیم که این ترافیک، صرفاً به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به‌ویژه نبود وسایل نقلیه در کشور عراق بود.

در همین راستا غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با بیان اینکه ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائران در پایانه مرزی خوزستان وجود دارد، اظهارداشت: کلیه این اتوبوس‌ها برای زمان فوق‌العاده و حساس تدارک دیده شده است و با توجه به اینکه امروز یکی از آن روزهای فوق‌العاده بود، در تلاش برای هماهنگی با طرف عراقی هستیم تا در صورت موافقت آن کشور، این دستگاه‌ها در خط حمل‌ونقل، فعال شوند.

اعزام چندین دستگاه اتوبوس به خارج از مرز برای جابجایی زائرین

همچنین عصر امروز رضا نجاتی، مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان، با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مسئولان عراق، گفت: به‌طرف عراقی اعلام شد کشور ایران آمادگی دارد به هر میزانی که نیاز است وسایل نقلیه، خدماتی و پذیرایی به کشور عراق ارسال کند.

این مقام مسئول، با اشاره به تزریق چندین دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل برون‌مرزی، بیان کرد: امروز با موافقت کشور عراق و در راستای تسریع در روند عبور و مرور زائران اربعین حسینی، چندین دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه و چذابه عراق فرستاده شد تا زائران را به شهر نجف اشرف منتقل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای زائران و عدم پاسخ‌گو بودن ناوگان حمل‌ونقل کشور عراق، امروز شاهد ترافیک بالای انسانی در پایانه‌های مرزی بودیم که امید است این مشکل در روزهای آتی کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha