چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» با سخنرانی « روح الله رفعتی پور» استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان و با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان برگزار شد.

 رفعتی پور اظهار کرد: رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن سال گذشته بیانیه ای تحت عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب» خطاب به مردم بیان کردند. حوادث نوروز امسال (سیل) باعث شد این بیانیه مورد بررسی دقیق علمی قرار نگیرد و برخی فعالیت های انجام شده بر روی آن به خاطر عجله با کیفیت پایین صورت بگیرد.

وی با استناد به این نکته که چارچوب اندیشه های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای مبتنی بر چارچوب های دینی است، افزود: چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب کاملا قرآنی است و با این که تعداد صفحات بیانیه کم است، ولی نیاز به تعداد جلسات زیادی برای شرح و تفصیل آن لازم است حداقل ۱۰ جلد کتاب می توان در این زمینه نوشت.  

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، با استناد به آیات قرآن تصریح کرد: خداوند اوصاف بنی اسرائیل را در سه مرحله حاکمیت فرعون، قوم برتر شدن و زمانی که "کونوا قردة خاسئین» بیان فرموده است که بنی اسرائیل به دلیل نداشتن ثبات قدم و استقامت ذلیل و بیچاره شدند.

وی افزود: رهبر انقلاب در این بیانیه، گذشته ی کشور را به دلیل حاکمیت طاغوت بر آن سیاه خواندند. طاغوت به وسیله انقلاب نابود شد و حال باید دید که برای رسیدن جامعه کنونی به نتیجه مطلوب چه وظیفه ای خواهیم داشت.

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، علت نامگذاری بیانیه گام دوم انقلاب به بیانیه را بیان کرد و گفت: غربی ها بیانیه را مانیفیست می نامند که بیانگر چارچوب رفتاری یک مجموعه و دارای مطالباتی است که همه باید برای تحقق آن ها برنامه ریزی و سیاستگذاری کنند. به همین دلیل از لفظ بیانیه استفاده شده است نه پیام.

رفعتی پور، یکی از تفاوت های پیامبر و امام را این دانست که امام نباید سراغ مردم برود. بلکه مردم باید به سراغ امام بروند؛، زیرا امام به جامعه خط می دهد و وظیفه ی امت است که در مسیر تحقق خواسته های امام در جامعه تلاش نمایند.

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، با استناد به آیات قرآن، دو نوع  امام حق و امام باطل را معرفی نمود و ادامه داد: شأن امام حق در قرآن هدایت است هدایت یعنی تعیین هدف و مشخص کردن راه رسیدن به اهداف است و امام جامعه باید مدیریت کلان داشته باشد. در این بیانیه نیز رهبر جامعه خط داده است، ولی امت دنبال تحقق آن نرفته است.

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب برای تشکیل حکومت اسلامی ۵ مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را لازم دانست که تاکنون دو مرحله آن محقق شده است.    

رفعتی پور در پایان برای مطالعه و آشنایی طلاب با ولایت فقیه کتاب هایی از جمله: مشکات هدایت، نکته هایی پیرامون ولایت فقیه، ولایت فقیه امام خمینی(ره)، وصیت نامه ایشان را معرفی نمود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha