جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعزام روحانیون به اربعین

حوزه/ شامگاه روز پنجشنبه، اولین کاروان طلاب کردستانی عازم سرزمین عشق شدند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، شامگاه روز پنجشنبه، نخستین کاروان طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) استان کردستان برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی راهی کربلا شدند.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی،   معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) ضمن تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: شامگاه و شب گذشته اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در قالب کاروان و یا به صورت چند گروهی عازم راهپیمایی اربعین حسینی شدند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: امسال بیش از ۱۱۰ طلبه از مدرسه علمیه امام صادق علیه الاسلام قروه عازم پیاده روی اربعین خواهند شد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امسال شور و شوق طلاب برای حضور در این راهپیمایی بیشتر از سال گذشته بود، گفت: تعداد طلاب و اساتید شرکت کننده در اربعین سال گذشته از این مدرسه ۸۰ نفر بودند که این رقم امسال رشد داشته است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: دیروز قبل از حرکت کاروان طلاب و اساتید موارد و نکات ضروری را به ایشان یادآوری نمودیم تا خدایی ناکرده در مسیر حرکت برای کسی مشکلی پیش نیاید.

براساس این گزارش مردم اهل سنت کردستان ۱۹ موکب در اربعین حسینی امسال برپا کرده اند که ۱۴ مورد آن در خود کردستان و دیگر شهرستانهای این استان، یک موکب در مرز خسروی کرمانشاه و ۴ موکب دیگر در کربلای معلی قرار دارد.

گفتنی است که ۵۰۰ نفر از مردم کردستان برای کمک و خدمت رسانی به زوار حسینی در موکب های مردم کردستان در کربلا، عازم عراق شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha