پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قدس

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با انتقاد از مواضع بعضی از کشورهای اسلامی درباره فلسطین و قدس؛ اولین قبله گاه مسلمین، گفت: امروز برخی از دول به ظاهر اسلامی سرزمین و ملت فلسطین را به کمترین بهایی به حراج گذاشته اند تا شاید بقای حکومت شان شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا محمدامین راستی، امروز در کلاس درس اخلاق طلاب و روحانیون اهل سنت سنندج اظهار داشت: همانطوری که از کلمه طلبه و روحانی پیداست، شما باید همواره در مسیر حق و به دنبال رسیدن به معارف اسلامی و الهی باشید.

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر طلبگی وظیفه ای بس سنگین است، گفت: وظیفه سنگین تبلیغ دین و پاسداری از آن از عهده هر کسی بر نمی آید، لذا خداوند توفیق این خدمت بزرگ را به شما داده است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه روحانی و طلبه دینی باید از نظر اخلاق اسوه و الگوی جامعه باشد، گفت: در هر زمان، دولت و حکومتی که باشد، بازهم نگاه مردم به قشر روحانی و طلبه تیزبینانه می باشد، لذا همواره سعی کنید به طریقی رفتار داشته باشید که مردم شما را به عنوان الگوی حسنه خود انتخاب کنند.

ماموستا محمدامین راستی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شما طلاب الحمدالله به خوبی دروس دینی را فرا گرفته اید و مباحث زیادی را نسبت به دیگر افراد جامعه درباره اسلام ناب محمدی (ص) آموخته اید که اولین درسی که فراگرفته اید، وحدت و برادری با دیگران است.

امام جمعه موقت سنندج وحدت را ضرورت امروز همه مسلمانان دانست و گفت: اگر امروز می بینیم که دشمنان قسم خورده اسلام و بازماندگان ابوسفیان و... مال و ناموس مسلمانان را به غارت می برند، همه اینها معلول تفرقه و نبود وحدت در بین ملت های اسلامی است.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مواضع بعضی از کشورهای اسلامی درباره فلسطین و قدس؛ اولین قبله گاه مسلمین، گفت: امروز برخی از دول به ظاهر اسلامی سرزمین و ملت فلسطین را به کمترین بهایی به حراج گذاشته اند تا شاید بقای حکومت شان شود.

ماموستا راستی در ادامه بیان داشت: اما مایه افتخار است که ایران اسلامی هنوز بعد از گذشت ۴ دهه از مواضع خود در دفاع از مظلومین جهان به ویژه مردم فلسطین کوتاه نیامده است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: کسانی که در جهان اسلام خود را عالم دینی و مرجع می دانند چگونه درباره این حق کشی علیه فلسطینیان سکوت پیشه کرده اند، آیا آنان از آزادمردی چیزی می دانند یا اینکه منافع و مصلحت چشمان آنان را کور ساخته است.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود گفت: همین جریان های درون اسلام از عوامل اصلی این همه ظلم، قتل و خشونت علیه مسلمانان هستند، زیرا جریان وهابیت ساخته و پرداخته استعمار پیر؛ یعنی بریتانیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    0 0
    مسلمان واقعی و راستین، شیعه و سنی، دو منبع الهی بیت ا...الحرام و بیت المقدس را همیشه حافظ است و آنچه که خدای یکتا حافظ آن باشد، مسلمان حافظ آن است و ایرانیان روزانه چندین ساعت رو به سرزمین وحی سر تعظیم فرود می آورند، درحالیکه سردمداران امریکایی بن سلمان را غارت و هیچ حساب می کنند و ارزشی که ایرانیان برای بیت المقدس و بیت ا...الحرام قایل اند، در پیشگاه خداوند یکتا محفوظ است و این برای ایرانیان بس است