جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدمت رسانی روحانیون به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه

حوزه/ حجت الاسلام حمادی، با بیان اینکه مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر، به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از زوار طریق الحسین(ع) است، گفت: اتاق ها و حجرات مدرسه علمیه به طور میانگین می تواند ظرفیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر را در خود جای دهند و هم اکنون نیز، پذیرای بیش از ۲۰۰ زائر هستیم.

حجت الاسلام نصر حمادی، مدیر مدرسه علمیه سید الشهداء خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به مجموعه اقدامات مدرسه علمیه خرمشهر، پیرامون خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی(ع)، اظهارداشت: مدرسه علمیه سید الشهداء(ع) خرمشهر، همچون سال‌های گذشته به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی بوده و با توجه به اینکه خرمشهر، یکی از راه‌های مواصلاتی تا پایانه‌های مرزی خوزستان است، هر ساله میزبان خیل عظیمی از زائران طریق الحسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امکان اسکان زائرین به صورت ۲۴ ساعته در مدرسه علمیه سیدالشهداء وجود دارد، گفت: اتاق ها و حجرات مدرسه علمیه به طور میانگین می تواند ظرفیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر را در خود جای دهند و هم اکنون نیز، به طور شبانه پذیرای بیش از ۲۰۰ زائر هستیم.

حجت الاسلام حمادی، با اشاره به طبخ غذای گرم در مدرسه علمیه، اذعان داشت: بحمدالله با یاری طلاب در هر سه وعده پذیرای زائران بوده و تغذیه آنها را تأمین می کنیم.

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر، پیرامون مسأله تأمین پارکینگ خودروهای زائرین، گفت: هم اکنون یک پارکینگ در مدرسه علمیه وجود دارد که قابلیت نگهداری بیش از ۵۰۰ دستگاه خودروی سواری را دارد و هم اکنون بخش اعظمی از ظرفیت آن، تکمیل شده است.

وی با اشاره بسته شدن یک طرفه مرزهای خوزستان، بیان کرد: با توجه به اینکه در طی روز، چند ساعتی مرزها بسته می شوند، مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر، این آمادگی را دارد تا میزبان و پذیرای زائرین مانده در مرز باشد.

حجت الاسلام حمادی، گفت: به زائرین عزیز توصیه می کنیم که پیش از عزیمت به پایانه های مرزی، اخبار منابع موثق داخلی را به خوبی رصد کرده و با اطمینان از روان بودن تردد پایانه ها، راهی مرز شوند.

وی در پایان اظهارداشت: نکته مهم دیگر این است که زائرین نباید اقامت خود در عراق را طولانی کنند؛ چراکه این رفتار، سبب ازدحام و شلوغی بیش از حد در نجف و کربلا و البته مرزها به هنگام خروج می شود؛ از این رو تا می تواند سفر خود را مختصر و کوتاه کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha