سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر و فنی‌تر بر پروژه‌های آب و فاضلاب صورت گیرد تا وقتی هزینه کشور زیر خاک می‌رود بعدها دچار اشکالات فنی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرعامل و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان، با اشاره به اهمیت آب در حیات جامعه، اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء می‌فرماید: «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» و تأکید می‌کند از آب هر چیز زنده‌ای را آفریدیم.

وی با بیان اینکه آب نیاز مشترک همه عالم هستی است، افزود: تعبیر قرآن کریم «مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» است؛ یعنی حتی جمادات هم به‌گونه‌ای به آب نیاز دارند و هر چیز نیاز به آب دارد فرقی نمی‌کند جاندار باشد یا بی‌جان.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر این اساس اگر آب نباشد شاید کوه متلاشی شده و حالت خود را از دست بدهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: وقتی این کار حیاتی است باید حساسیت ما هم نسبت به آن بیشتر باشد؛ زیرا حیات انسان‌ها به آن وابسته است و حیات انسان هم بسیار مهم است.

وی افزود: خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیاهَا فَکأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا» و تأکید می‌کند هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر کس نفسی را حیات بخشد از مرگ نجات دهد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر آب در اختیار انسان‌ها باشد جلوه حیات متجلی شده و اگر نباشد نابودی به وجود می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به جذب بخش قابل‌توجهی از بودجه اختصاص یافته به آبفای خراسان شمالی، خطاب به مسئولان این شرکت، گفت: اینکه این میزان بودجه را جذب کردید توانمندی شما را می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خود همین نشان‌دهنده پرکاری و تلاش شما در مجموعه است که توانستید بودجه اختصاص یافته را جذب کنید و این خود به جذب بودجه بیشتر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در مجموعه آب و فاضلاب استان کار جهادی صورت گرفته است، افزود: این مدال افتخاری است که ۴۱ درصد کل بودجه را جذب و عملیاتی کرده‌اید.

وی خطاب به مسئولان این شرکت، ادامه داد: در نگهداری این پروژه‌ها دقت کرده و در نظارت بر پروژه‌ها دقیق‌تر عمل کنید تا سهل‌انگاری نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر و فنی‌تر بر پروژه‌های آب و فاضلاب صورت گیرد تا وقتی هزینه کشور زیر خاک می‌رود بعدها دچار اشکالات فنی نشود.

وی تصریح کرد: کار شما زیر خاک می‌رود و ناپیدا است؛ ازاین‌رو باید صد درصد مطمئن باشید کار شما درست و استاندارد صورت گرفته است.

امام جمعه بجنورد افزود: در این کارها دقت و مراقبت بیشتری داشته باشید و گاهی نظارت‌های خود را به‌صورت نامحسوس اجرایی کنید تا فعالیت‌های این بخش با استاندارد و کیفیت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha