جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقات قران

حوزه/ مراسم اختتامیه چهل‌ودومین مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شد و برگزیدگان دو رشته قرائت و حفظ کل مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه چهل‌ودومین مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد و برگزیدگان دو رشته قرائت و حفظ کل مورد تقدیر قرار گرفتند.

 در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی با اشاره به اینکه همه ما در قبال قرآن مسئول هستیم اظهار داشت: در این دو هفته ای که مهمان استان اصفهان بودیم پیمان بستیم که این پایان، آغازی برای توسعه فعالیت های قرآنی باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا اشاره به اینکه ظرفیت های گستره ای در حوزه قرآنی وجود دارد که هنوز بالفعل نشده اند بسیاند، افزود: بیشترین تعداد حافظان قرآن به استان اصفهان تعلق دارد و از استان های پیشگام در زمینه معارف قرآنی است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در شهادت هم پیشگام است ، تاکید کرد: این اتفاقا به برکت خادمان دلسوخته قرآن و اهل بیت اتفاق می افتد.

حسینی با اشاره به اینکه استان اصفهان هر که هر چه در توان داشت گذاشت تا این مسابقات با شکوه برگزار شود، افزود: بر اساس برنامه ای که از قبل در دستور مسابقات قرار گرفته است میزبانی مسابقات در یک برنامه ۴ ساله اعلام می‌شود و بر این اساس قرار بر این بود که سال ۹۹ مسابقات سراسری در مشهد و سال ۱۴۰۰ در استان تهران برگزار شود که بر اساس تصمیم گیری دیگری قرار بر این شد که برای اولین بار مسابقات بین‌المللی را از پایتخت خارج کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا اشاره به اینکه تصمیمی بر برگزاری مسابقات بین المللی در مشهد مقدس گرفته شده است، تاکید کرد،: استان تهران هم در سال ۹۹ مسابقات سراسری را میزبانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در میان فعالیت های قرآنی اوقاف تربیت ۱۰ میلیون نفر بر اساس فرمایش رهبری است، افزود:  برای رسیدن به این منظور هر بقعه متبرکه در کشور باید مکانی برای آموزش قرآن باشد و در این راستا تعداد موقوفات قرآنی باید افزایش پیدا کند.

حسینی بیان کرد: در مسابقات امسال بخش‌های جدیدی مانند کتابت نیز برگزار شد، اما این مسابقات همچنان نیازمند پیشرفت است و ما باید بخش‌های دیگری مانند مسابقات تیمی و دوره‌ای نیز داشته باشیم.

وی همچنین از تغییر مسئولیت بنیاد مسابقات کشور هم خبر داد و گفت: امروز مسئولیت بنیاد مسابقات قرآن کریم را به آقای کریم‌دولتی می‌سپاریم و از زحمات حجت‌الاسلام مقنی در این منصب قدردانی می‌کنیم.

در ادامه این مراسم برگزیدگان رشته های حفظ کل و قرائت بخش خواهران مسابقات سراسری قرآن کریم نیز مورد تقدیر قرار گرفتند که اسامی آنها به این شرح است:

رشته حفظ کل قرآن کریم
سیده زینب تقواپور از استان گیلان/ شایسته تقدیر
مریم تقی زاده از استان تهران/ شایسته تقدیر
زهرا محبی و هاجر مهرعلیان از استان اصفهان/ شایسته تقدیر
ملیحه طالبیان از استان تهران/ رتبه عالی 
فاطمه شیرازی از استان تهران/ رتبه عالی 
فاطمه زرین قلم از استان تهران/رتبه عالی 
زهرا سلطان پور از استان مازندران/ رتبه عالی 
فاطمه نظری از استان مازندران / رتبه ممتاز
عطیه طبیانیان/ رتبه ممتاز

رشته قرائت قرآن کریم

عاطفه ناصح از استان گیلان/ رتبه عالی
مرضیه میرزایی پور از استان خراسان رضوی/ رتبه عالی
و آذرمان صادقی از استان تهران/ رتبه عالی
هاله فیروزی از استان اردبیل/ رتبه ممتاز

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha