جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه

حوزه/ بازوند گفت: شب گذشته با طرف عراقی این توافق را انجام دادیم که تردد در منظریه عراق به صورت همزمانی باشد یعنی همزمان هم اتوبوس های ایرانی و هم اتوبوس های عراقی بتوانند زائران را منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، در گفت وگو با رادیو اربعین، اظهار کرد: شب گذشته با طرف عراقی این توافق را انجام دادیم که تردد در منظریه عراق به صورت همزمانی باشد یعنی همزمان هم اتوبوس های ایرانی و هم اتوبوس های عراقی بتوانند زائران را منتقل کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اکنون در مرز خسروی کار به صورت روان در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه تا ساعت ۱۶ بیشتر مرز باز نیست، شب گذشته نزدیک ۱۲ هزار نفر در مرز خسروی بودند که از ساعت ۶ صبح ترددشان انجام شده است.

وی افزود: سه راه نصر آباد در قصر شیرین نیز باز شده و زائرانی که شب گذشته در قصر شیرین اسکان داشتند، وارد مرز شده اند و تا این لحظه مشکل خاصی نیست و کارها به صورت عادی در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به توافق با طرف عراقی برای انتقال زوار با اتوبوس های ایرانی توضیح داد: در منظریه عراق، اختلاف نظری با طرف عراقی داشتیم به دلیل اینکه ما ۱۵۰ اتوبوس را به آن سوی مرز فرستاده ایم تا برای حمل و نقل زائران به طرف عراقی کمک کنند. اما آن ها می گفتند اولویت اول با اتوبوس های عراقی است و بعد اتوبوس های ایرانی ولی با توجه به اینکه خیلی از زائران تمایل داشتند با اتوبوس های ایرانی تردد کنند و ترجیح می دادند که اتوبوس های ایرانی بیایند، شب گذشته با طرف عراقی این توافق را انجام دادیم که این تردد در منظریه عراق به صورت همزمانی باشد یعنی همزمان هم اتوبوس های ایرانی و هم اتوبوس های عراقی بتوانند زائران را منتقل کنند.

وی در خصوص گلایه برخی از زوار برای عبور از مرز خسروی بیان کرد: ممکن است به دلیل محدودیت هایی که داریم زائران ابراز نارضایتی کنند ولی باید بدانند که ما باید تمامی زائران را ساعت ۱۶ از منظریه منتقل کرده باشیم لذا گیت های ما عملا تا ساعت ۱۳ بیشتر کار نمی کنند و طبیعی است خیلی از زائرانی که قصد دارند حرکت کنند بعد از ساعت ۱۶ دیگر امکان تردد ندارند و اینها باید بمانند که گروهی در خسروی و گروهی در قصر شیرین اسکان می کنند البته مختارند تا از آنجا به مرزهای دیگر بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha