پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدام کفشدار حرم رضوی

حوزه/ به همت خدمه کفشدار حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) از زائران پیاده اربعین حسینی در موکب امام رضا(ع) شهر سامرا و نجف استقبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، هادی رجب‌زاده، مسئول موکب‌های کفشداران امام رضا(ع) گفت: خادمان کفشدار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امسال نیز در موکب‌های امام رضا(ع) میزبان زائران پیاده اربعین سالار شهیدان در دو شهر سامرا و نجف هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری در این دو شهر، شرایط اسکان و پذیرایی از زائران نیز فراهم شده است. اظهار کرد: در این مدت با احداث نانوایی ۲۴ ساعته بیش از ۶۰۰ هزار قرص نان پخت و روزانه ۲۰ هزار بطری آب آشامیدنی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

رجب‌زاده ادامه داد: همچنین در این موکب ۵۰ چشمه حمام احداث شده و با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی جداگانه خدماتی از قبیل درمانی، بهداشتی، تعمیرات خیاطی و کفاشی به زائران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مراسم‌ عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهر سامرا، اظهار کرد: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا همراه با سخنرانی و مداحی به مدت ۵ شب از جمله برنامه‌های این موکب است.

مسئول موکب کفشداران امام رضا(ع) گفت: مراسم عزاداری از دوشنبه ٢٢ مهر تا شب اربعین از ساعت ٢٠ در محل موکب امام رضا(ع) واقع در میدان سامرا ابتدای حرم مطهر امامین عسکریین(ع) برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: موکب امام رضا(ع) نیز در شهر نجف، ابتدای جاده کربلا مقابل مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) دایر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha