جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تحقق رشد علمی، اخلاقی و اجتماعی در مجموعه مدارس حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: طلاب، اساتید و مسئولین تلاشگران حوزه علمیه خراسان همه باید در امتداد رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) حرکت کنند و این جامعیت در رفتار و عمل بروز و ظهور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد، با بیان این که بنابه تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین دغدغه نظام اسلامی، بحث کارآمدی و تاثیرگذاری حوزه های علمیه در جامعه است، گفت: مستکبران و دشمنان نظام و انقلاب ملاحظه کردند که نمی توانند برابر نظام بایستند چراکه این نظام مقتدر اسلامی تاکنون موجودیت آنان را به خطر انداخته است.

وی با بیان این که امروز در انگلستان و دیگر کشورها، مراکز علمی پژوهشی گسترده ای راه اندازی و فعالیت آنان نیز آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلائل به خطر افتادن اهداف دشمنان، ایمان و اعتقادات مستحکم امت اسلامی است و در این مسیر نیز یکی از اصولی ترین ستون ها، در تقویت ایمان حوزه های علمیه و روحانیت هستند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که به سبب همین تقویت ایمان و اعتقادات از سوی حوزه های علمیه، دشمنان تلاش مبتنی بر آن دارند تا هرطور شده مراکز حوزوی را حذف کنند و یا به بنیه شان ضربه بزنند، عنوان کرد: تلاش دشمنان برای حذف روحانیت از صدر اسلام آغاز شد؛ آنجا که کفار فعالیت حضرت رسول(ص) را در مسجد النبی می دیدند و اشراف داشتند که این استقبال مردم از مساجد به گونه ای است که نمی توانند برابر آنان بایستند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که امروز نیز دشمنان نظام و انقلاب چون نمی توانند مانع حرکت حوزه های علمیه شوند، تلاش بر آن دارند تا ضمن حفظ ظاهر، خاصیت آن را نابود کنند، خاطر نشان کرد: باید مراقب بود که اسلام آمریکایی در حوزه های علمیه ریشه نداوند و طلبه انگلیسی نیز در این حوزه های مقدسه تربیت و پرورش پیدا نکند.

وی با بیان این که آن دسته از مدارس علمیه که در وقایع و جریانات مختلف خنثی بوده و به دنبال هر اتفاق و واقعه ای، هیچ حرکت و جنبش از خود نشان نمی دهند، همواره مورد توجه دشمن قرار دارند، ابراز کرد: باید تلاش کنید در مدارس علمیه طلبه آمریکایی، انگلیسی و یهودی تربیت نشود و بدانید که طلبه بی تفاوت و تک بعدی برای جامعه سودی ندارد.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت حضور طلاب با وسعت دید همه جانبه در حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر بنای بر آن دارید تا طلبه جامع تربیت کنید، بنابراین باید شما به عنوان مدیران مدارس از نظر همه ابعاد جامع باشید تا نهایتا علم، اخلاق و نگاه های اجتماعی شما نیز به طور متناسب با مجموعه رشد و پرورش پیدا کند.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به ضرورت تحقق رشد علمی، اخلاقی و اجتماعی در مدارس حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: در راستای تحقق رشد در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و اجتماعی طلاب، اساتید و مسئولین این حوزه همه باید در امتداد رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) حرکت کنند و این جامعیت نیز در رفتار و عمل بروز و ظهور داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت تطبیق اعمال و رفتار انسان با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: از آنجا که در دوران غیبت امام عصر(عج) به سر می بریم زبان اسلام ناب محمدی ما زبان قرآن بوده و رهبر انقلاب نیز به عنوان ولی فقیه هستند که حرکت همه در جامعه اسلامی باید براساس دستورات رهبر معظم انقلاب به پیش برود تا بتوانند پرچمدار و پیش قراول باشند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت شبکه ای و منسجم شدن جریانات انقلابی در حوزه های علمیه بیان کرد: فعالیت منسجم عده ای از خواهران در قالب یک شبکه می تواند در راستای فرهنگسازی نقش چشمگیری داشته باشد چراکه اعضای این شبکه می توانند یک مساله همچون حجاب را در جامعه تبدیل به جریان کنند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که حوزه های علمیه باید مسیر حرکت جامعه را شناخته و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) آن را اصلاح و یا تنظیم کنند، بیان کرد: برای تحقق این منظور نیز نیاز به یک شبکه منسجم، موثر، مفید، عالمانه و عاقلانه بدور از هرگونه افراط و تفریط در حوزه های علمیه وجود دارد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha