پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسعد العیدانی

حوزه/ استاندار بصره گفت: انتقال زائران به بصره و سپس نجف و کربلا، افتخاری بس بزرگ است که نصیب ما شده و امیدوارم میزبان خوبی برای آنها باشیم. برای تسهیل در تردد زوّار حسینی به دنبال ایجاد چند راه خروجی هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اروندرود، اسعد العیدانی، امشب با حضور در ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه استقبال پرشور و گسترده زائران اربعین حسینی پاسخ دندان شکنی به نا آرامی های عراق بود، تصریح کرد: حوادث اخیر عراق و ناآرامی هایی که در کشورمان داشتیم، حرف و حدیث هایی به وجود آورد تا شاید زائران استقبال نکنند اما پاسخ دندان شکنی به این موضوع داده شد.

وی در این نشست که با محوریت بررسی راه های تسهیل در عبور و مرور زائران انجام شد، افزود: از تمامی مسئولان ایرانی بابت تلاششان برای کمک به تسهیل در ورود زائران به عراق و مهمان نوازی آنان قدردانی می کنیم.

استاندار بصره اظهار کرد: استاندار بصره تصریح کرد: ما نیز امشب هنگام ورود به ایران، حجم ماشین های عراقی را مشاهده کردیم و به فکر ایجاد تسهیلاتی برای انتقال آنها به سمت عراق بودیم، در عراق نیز به دنبال این بودیم که چند راه مواصلاتی برای ورود زائران به کشور عراق از استان بصره ایجاد کنیم تا تردد زائران تسهیل شود.

العیدانی یادآور شد: تمامی نظامیان، عملیاتی ها، شرکت های خصوصی و عمومی در کنار مردم برای تردد زائران حسینی بسیج شده و هرچه در توان داشتند را به میدان آورده اند.

وی گفت: در حال حاضر از استان بصره خط قطار شهری روزانه پنج سرویس به سمت کشور عراق حرکت می کند و با توجه به پیش بینی افزایش تردد زائران در نیمه هفته جاری تلاش می کنیم که سرویس دهی این قطارها را تا حد امکان بیش از پیش افزایش دهیم.

این مقام مسئول عراقی افزود: حضور امروز در مرز شلمچه و خروج نزدیک به یک میلیون زائر از این مرز به سمت کشور عراق پیام روشنی برای جهان است که دو ملت ایران و عراق تکمیل کننده یکدیگر و دارای اتفاق نظر هستند و خدمت به زائران وجه مشترکی است که امیدوارم آن را به صورت شایسته ارائه دهیم.

العیدانی اظهار کرد: از مسیر بصره تا کربلا و نجف تمام خدمات دهی به زائران از سوی مردم عراق انجام می شود و در این زمینه از یکدیگر سبقت می گیرند و این هیچ دلیلی به غیر از عرض ارادت به امام حسین (ع) ندارد.

استاندار بصره تصریح کرد: حوادث اخیر کشور عراق و ناآرامی هایی که در کشورمان داشتیم حرف و حدیث هایی به وجود آورد تا شاید زائران استقبال نکنند اما پاسخ دندان شکنی به این موضوع داده شده و خوشحال هستیم که چند برابر سال های قبل زائران به کشور عراق آمدند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه زائران حسینی با سلامت به کشور برگردند و خواسته ای به غیر از دعای خیر از آنها نداریم، افزود: گذرگاه تردد زائران حسینی در سمت عراق را آماده کردیم که در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی می شود؛ دفاتر اداری و اماکنی برای استراحت زائران حسینی و خدمات رسانی های مختلف نیز آماده شده است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha