جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی زنان مسلمان در غنا دراعتراض به توطئه های «ضدحجابی»

حوزه/ جمعی از زنان مسلمان در شهر کوماسی، در غنا در اعتراض به آزار و اذیت بر سر پوشیدن حجاب  به خیابان ها آمده و خواستار داشتن حق انتخاب حجاب و حقوق برابر شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از myjoyonline،  زنان مسلمان در شهر کوماسی ، پایتخت منطقه اشانتی در جنوب کشور آفریقایی غنا ، روز شنبه در اعتراض به «آزار و اذیت مداوم روسای مدارس و سایر نهادهای دولتی بر سر پوشیدن حجاب» دست به تظاهرات اعتراض آمیز زده و به خیابان  ها ریختند.

 معترضان ، از جمله برخی از مردان مسلمان ، عهد کردند که از حقوق شرعی خود دفاع کنند و بر داشتن حقوق برابر ملی در پیشگاه قانون تاکید کردند.

برخی از زنان شعار می دادند: ما باید توطئه ها را پایان دهیم تا دختران جوان محجبه دست از مدرسه و کار برندارند.

درحالی که زنان مسلمان در غنا خواستار داشتن انتخاب حق پوشش مذهبی هستند، به گفته تظاهرکنندگان، مخالفت ها علیه پوشش اسلامی زنان در غنا به شدت رو به افزایش است.

مردم می گویند که حق دختران برای تحصیل مورد تهدید قرار گرفته است زیرا مسئولان مدرسه یا درها را بر روی آنها می بندند یا به خاطر اعتقاداتشان آن ها را تنبیه می کنند و تحت فشار قرار می دهند.

بسیاری از بانوان جوان که به پیاده روی پیوستند ، متعهد شدند که برای پایان دادن به کلیشه های منفی درباره زنان مسلمان که لباس مذهبی دارند، محجبه باشند.

رهبر راهپیمایی معترض ، راهیناتو بومه آگیمانگ در این باره به خبرنگاران  گفت که تبعیض قدیمی پیرامون زنان و دختران دارای حجاب باید فوراً پایان یابد.

وی افزود:  ما قصد داریم چندین فعالیت انجام دهیم تا احترام به زنان مسلمان را در هر بخش از جامعه تقویت سازیم.

هاوا عبدالکریم یکی از بانوان مسلمان گفت: پیاده روی ایده خوبی برای من و همکارانم است. این امر باعث تقویت ، روشن شدن و شکستن موانع برای ما خواهد شد.

معاون رئیس ستاد ملی ، شیخ محمد کمیل محمد ، که وی نیز در این پیاده روی شرکت کرده بود ، زنان مسلمان را ترغیب کرد که در مقابل تبعیض از حجاب شان دست نکشند.

وی گفت جامعه مسلمان به مطالبات حقوق برابر ادامه خواهد داد و مهم نیست که رسید که به این هدف چقدر به طول انجامد.

شیخ کمیل از دولت خواست که برای جلوگیری از تبعیض غیرمجاز علیه زنان مسلمان بر سر حجاب ،  نهادها و آموزشگاه  ها را از نظر قانونی هدایت کند.

وی گفت:  ما از این مبارزه دست نخواهیم برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha