جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارمند مسلمان متروی نیویورک به خاطر داشتن ریش مورد تبعیض قرار گرفت

حوزه/ کارمند مسلمانی که در بخش ساخت و کار سکوهای متروی نیویورک مشغول به کار بوده، و حاضر نشده ریش خود را به دستور سرپرستش بتراشد، با مجازات انضباطی مواجه شده و مورد تبعیض قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک پست، یک کارمند ساختمانی مسلمان در متروی شهر نیویورک در آمریکا از رئیس خود که به خاطر داشتن ریش بلند او را تنبیه انضباطی کرده بود شکایت کرد.

برنارد ویلکرسون، که سال ها کارمند اداره حمل و نقل متروپولیتن بوده گفت که سرپرستش هیچ گاه مشکلی با موی صورت و ریش وی نداشته تا اینکه به یک کلاس ضمن خدت برای آموزش استفاده از دستگاه تنفسی رفته است. این دستگاه های تنفسی در سایت های ساختمانی استفاده می گردند تا از تنفس کارگران در گرد و غبار مضر جلوگیری کنند.

هنگامی که ویلکرسون تمرینات خود  را در سال 2013 آغاز کرد، به وی به جای ماسکی که فقط بینی و دهان او را پوشانده بود ، ماسک کامل صورت داده شده تا ریش های خود را در آن جا بدهد.

اما سال گذشته وقتی وی برای آموزش تنفس حاضر شد، به جای ماسک به وی کرم اصلاح و تی مخصوص تراشیدن داده و گفته اند که اگر می خواهد به کارش ادامه دهد باید ریش خود را بتراشد.

هنگامی که ویلکرسون با ریکاردو جان، سرپرست  تماس گرفت تا بپرسید چرا اجازه استفاده کامل از ماسک صورت را ندارد ، جان به او گفته که من نمی توانم جلوی دین تو را بگیرم، اما اینجا جای دین نیست.

پس از این تماس این کارمند مسلمان به خارج از محل ساخت و ساز منتقل شده و به وی دستور داده شده که به جای آنکه روی سکو کار کند به بخش خدمات مشتری در ارتباط با مسافران منتقل گردد.

این کارمند مسلمان در دادخواست خود نوشته که این اقدام سرپرست «تلافی جویانه» بوده و تبعیض مذهبی محسوب می شود و خواستار خسارت شده است.  

 چارچوب نظری و مدل نظری با استفاده از نظریه نظریه‌پردازانی همچون ویلن، بوردیو، سولومون و گیدنز تنظیم‌شده است. روش تحقیق از نوع پیمایش است و داده¬ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته گردآوری‌شده است. جامعه آماری پژوهش را روستائیان 18 سال به بالای شهرستان خلخال تشکیل می‌دهد؛ که تعداد آنان طبق آمار اداره ثبت‌احوال 29236 نفر است. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 380 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای به‌عنوان نمونه آماری انتخاب گردیده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از دو شیوه آمار توصیفی و استنباطی و با بهره‌گیری از نرم‌افزار Spss و Amos استفاده‌شده است. یافته¬های پژوهش نشانگر آن است که متغیرهای گسترش و توسعه گردشگری، استفاده از تکنولوژی¬های ارتباطی، تعاملات روستائیان با شهرنشینان، استقرار صنعت (ورود تکنولوژی) در مناطق روستایی و سطح پایگاه اقتصادی و اجتماعی افراد، با تغییرات در شیوه‌های زندگی و فرهنگ مصرفی خانواده‌ها در مناطق روستایی رابطه معنی‌داری وجود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha