سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اسلام

حوزه/ در تور پیاده روی «آشنایی با تاریخچه مسلمانان» که اخیرا در محله های هارلم و قدیمی نیویورک برگزار می شود، لیدر تور بانوی مسلمانی است و قصد دارد گذشته مسلمانان را زنده نگه دارد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از npr، بازدیدکنندگان محله قدیمی از جمله هارلم در شهر نیویورک اغلب با تورهای پیاده روی زیادی از موسیقی های انجیلی گرفته تا معماری و غذاهای معروف این منطقه مواجه می شوند، اما صبح یکشنبه ده ها بازدیدکننده به تور پیاده روی جدیدی با نام «آشنایی با تاریخچه مسلمانان نیویورک» پیوستند.

 از سال 2014 ، کیتی میریمان تقریباً یکبار در ماه تورهای پیاده روی برگزار می کند تا قرن ها تاریخ مسلمانان را در شهر نیویورک به یاد بیاورد. او در این شهر بزرگ شد هو اکنون در حال اتمام دوره دکترا در مطالعات دینی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل است. و با گذشت سال ها ، هر زمان که او به گوشه  ای از تاریخچه مسلمانان در شهر نیویورک می رسید ، آن را به ثبت می رساند.

او می گوید:  بنابراین ، من تمام آن کتیبه های کوچک گردهم جمع کردم و به این ترتییب تاریخچه ای از زندگی مسلمانان در هارلم ایجاد کردم.

این تاریخ تقریباً به 400 سال پیش بر می گردد که بردگان آفریقای شمالی توسط مهاجران هلندی در آنجا آورده شده اند. توقفگاه در تور از نظم زمانی پیروی نمی کند و فقط بر روی یک جامعه اسلامی متمرکز نمی شود. در عوض ، بیشتر از نظر جغرافیایی تغییر کرده و به برخی اماکن غیرقابل انتظاری در هارلم می رود.

او درباره موسیقی دانان موسیقی جاز آمریکایی صحبت می کند که در دهه 1950 بعد از تور در خارج از کشور به اسلام گروید. و هر جا سخنی از یک مسلمان باشد و تاریخچه ای درباره مسلمانان نیویورک در تور خود از آن یاد می کند.

 مریمان می گوید:  بخش دیگری از کاری که من سعی می کنم انجام دهم این است که به شما نشان می دهد که چه چیزی از دست رفته است ، چه چیزی از دست رفته است و چه چیزهایی عمدا پاک شده است.

افرادی که به این تورها می روند اغلب ارتباط خاصی با اسلام ندارند. آنها فقط کنجکاو هستند. روت پتی که یک بازنشسته بوده و 40 سال در نیویورک زندگی کرده می گوید: من علاقه زیادی به تورهای پیاده روی دارم زیرا راه خوبی برای یادگیری چیزهای جدید درباره نیویورک است و تاریخچه مسلمانان چیزی است که واقعا درباره آن زیاد نمی دانم.

اما این تور برای دیگران معنای شخصی تری دارد - مانند امیر احمد ، دانشجوی 26 ساله فارغ التحصیل ساکن هارلم.

او می گوید: این روش خوبی برای من است تا در مورد هویت خودم به عنوان یک مسلمان - و به عنوان یک مسلمان سیاه پوست در ایالات متحده ، بلکه به عنوان یک عضو محله در این جامعه بیاموزم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha