پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه

حوزه/ استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت مرزهای استان کرمانشاه یک فرصت اقتصادی برای کشورند که باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها برای توسعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، شامگاه روز شنبه، در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تا دوماه قبل از مرز سومار روزانه ۴۵۰ کامیون کالا عبور می‌کرد و یک رونق اقتصادی و اشتغال مناسب را پدید آورده بود اما متأسفانه دولت عراق به سادگی و دلایل مبهم این مرز مبادلاتی را تعطیل کرد و این ظرفیت بزرگ دو ماه است همچنان راکد مانده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از دولت به ویژه از وزیر امور خارجه انتظار داریم با استفاده از تمامی اهرم‌های دیپلماتیک استفاده کند و مانع رکود در وضعیت مرزها شود، گفت: نباید اجازه داد که طرف عراقی به راحتی مرزهای مبادلاتی را در این شرایط دشوار تحریم‌ها، تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه سند اقتصاد مقاومتی استان تهیه شده است اظهار داشت: در زیر مجموعه این سند نیز دو سند اشتغال و رونق تولید، تهیه و تدوین شده است که حاصل آن آغاز روند بهبود شاخص‌های استان در حوزه‌های مختلف بوده است.

مهندس بازوند با اشاره به اینکه سند رونق تولید استان توسط بخش خصوصی تهیه شده است و اکنون به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است، گفت: آماده شدن سند رونق تولید؛ سبب آغاز روند بهبود شاخص‌های استان در حوزه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ میلیارد تومان از سپرده‌های مردم درگیر موضوع زلزله است افزود: این موضوع بانک‌های استان را در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان با مشکل جدی مواجه و فرایند پرداخت‌ها را بسیار طولانی کرده و بر بروکراسی موجود افزوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این شرایط دشوار، سیستم‌های بانکی استان‌های برخودار می‌توانند به بانک ملی استان کمک کنند، گفت: با همکاری بین بانکی می شود زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان را فراهم آورد.

وی گفت: استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی هشت سال تمام از قطار توسعه عقب افتاد و دچار عقب افتادگی‌های بسیاری به ویژه در بخش خصوصی شد.

مهندس بازوند در پایان عنوان کرد: یکی از مطالبات استان از وزیر صنعت، انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ توسط مجموعه‌های توسعه گرایی مانند ایدرو و ایمیدرو در کرمانشاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام از کی سایت حوزه نیوز اخبار اقتصادی هم میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟