پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آذری جهرمی

حوزه/ آذری جهرمی گفت: همچنان نرخ بسته های اینترنتی سیم کارت های عراقی مقرون به صرفه تر است هرچند ما قیمت رومینگ اینترنت سیم کارت های ایرانی در عراق را نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد ارزان تر کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به میزان هزینه تماس با سیم کارت ایرانی توسط زائران توضیح داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی و کاهش نرخ تماس های بین المللی، ارتباطات صوتی از طریق سیم کارت های ایرانی مقرون به صرفه تر شد و استفاده از سیم کارت های ایرانی برای تماس با ایران یا تماس از ایران با آن ها، ارزان تر شد.

وی در خصوص اینترنت اظهار کرد: همچنان نرخ بسته های اینترنتی سیم کارت های عراقی مقرون به صرفه تر است هرچند ما قیمت رومینگ اینترنت سیم کارت های ایرانی در عراق را نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد ارزان تر کردیم. یعنی قیمت کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال بیان کرد: با وجود این کاهش باز هم هنوز سیم کارت های عراقی مقرون به صرفه تر است منتها با توجه به شرایطی که در کشور عراق وجود داشته و اعتراضاتی که در آنجا شده و شرایط امنیتی که در برخی از شهرها بوده که البته اکنون تحت کنترلشان است، اینترنت در عراق با تصمیم مسئولین امنیتی در عراق قطع بود و بنابراین سیم کارت های عراقی در ساعات زیادی از روز فاقد اینترنت هستند.

وی افزود: زوار برای استفاده از اینترنت جدا از عمودهایی که لیست هایشان را در شبکه های اجتماعی و همچنین رادیو اربعین به استحضار زوار رسید، از سیم کارت های ایرانی می توانند استفاده کنند.

آذری جهرمی متذکر شد: البته توصیه ما این است که استفاده از رومینگ اینترنت چون بسیار گران قیمت است ترجیحا به اضطرار انجام شود چون هزینه بالایی دارد و هر گیگابایت حدودا ۱۸۰ هزار تومان هزینه اش است و ما توصیه نمی کنیم از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اینترنت در عراق حدود ۱۶ ساعت وصل بود، خاطر نشان کرد: امروز شرایط بهتر خواهد شد. آن توصیه که از اینترنت سیم کارت ها عراقی استفاده کنند همچنان پابرجاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ظرفیت ارتباطات مشکل ندارد و کیفیت ارتباطات نیز مناسب است. در مرز خسروی استاندار کرمانشاه طی ارتباطی که با ما داشتند با اشاره به ازدحام جمعیت، درخواست تقویت ارتباطات را دادند، از اپراتورها خواستیم تا سیستم های سیار بیشتری را به کرمانشاه منتقل کنند و این مشکل نیز امروز رفع خواهد شد تا ما در هردو مسیر رفت و برگشت اشباع ارتباطات را نداشته باشیم.

وی متذکر شد: با تمام همکاری هایی که دولت عراق انجام داده اما در مسیر نجف به کربلا در بعد از ظهر با اشباع مکالمات مواجه خواهیم بود و باید مدیریت کرد تا تماس های غیر ضرور را در ساعت غروب به بعد که جمعیت در مسیر ساکن می شود به حداقل کاهش داد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امسال از بالن برای خدمات دهی استفاده نشده است، تصریح کرد: سال های گذشته بالن را استفاده می کردیم به دلیل اینکه ظرفیت ارتباطات در مرز به اندازه کافی نبود و بالن را برای افزایش ظرفیت می بردیم. امسال چون ظرفیت ها را از قبل تعبیه کرده بودیم و به اندازه کافی افزایش داده بودیم نیازی به استقرار بالن نبود ضمن اینکه وای فای رایگان هم در نقاط مرزی دایر شده است و زوار می توانند استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha