پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صحرای کربلا

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: امروز که می بینم مردم اهل سنت از زوار اربعین حسینی با چه شوق و ذوقی پذیرایی می کنند، احساس شور و شعف می کنم و وحدت و انسجام سنی و شیعه را از برکات امام حسین (ع) و اهل بیت می دانم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در حاشیه دیدار از موکب و امکان اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی مردم اهل سنت سنندج اظهار داشت: مردم استان کردستان حب ویژه ای به رسول اکرم (ص) و اهل بیتش دارند، لذا احترام خاندان رسول الله بر همه ما اهل سنت واجب است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: امروز که می بینم مردم اهل سنت از زوار اربعین حسینی با چه شوق و ذوقی پذیرایی می کنند، احساس شور و شعف می کنم و وحدت و انسجام سنی و شیعه را از برکات امام حسین (ع) و اهل بیت می دانم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن دین رسول خدا قیام کرد و شهید شد، گفت: همه بر این امر متفق القول هستیم که هدف از قیام امام حسین (ع)، نجات دین جدش؛ پیامبر اکرم (ص) و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر بوده است، پس این همه حاشیه سازی برای فرزند رسول خدا تنها از باطن شیاطین نشات می گیرد.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود گفت: امام حسین علیه السلام و اهل بیتش به قصد هدایت و نشر دین مبین اسلام از مدینه به سمت کوفه حرکت کردند، ولی چشمان کور و دل های سیاه کوفیان این حقیقت را ندیدند و بر فرزند رسول خدا شمشیر آخته کشیدند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: آیا بدی و شرارت تا این حد می تواند روح یک انسان را تسخیر کند که بر فرزند خاتم الانبیاء شمشیر بکشد و یاران وی را با بدترین وجه ممکن به خاک و خون بکشد؟! البته این سئوالی است که اکنون هم می شود از برخی سران مسلمان نمای کشورهای به ظاهر مسلمان پرسید.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه بزرگان و حتی مردم عادی دوران زندگی امام حسین (ع) از پاکی و نورانیت این خاندان به صورت کامل اطلاع داشتند ولی چه شد که در شب عاشورا برای قتل فرزند رسول خدا آن همه مسلمان! غسل شهادت کردند؟!

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه خداوند هیچ شخص و یا قومی را جزو «مغضوبین» قرار ندهد، اظهار داشت: به عینه دیدیم که سپاه 10 هزار نفری یزید و یزیدیان در برابر فرزند رسول خدا و اهل بیت و یاران اندکش جزو مغضوبین قرار گرفتند و آتش جهنم را برای خود تا روز رستاخیز خریدند.

وی در ادامه تصریح کرد: آیا مسلمانان آن زمان به یاد ندارند که پیامبر اکرم (ص) بارها در مورد امام حسن و حسین می‌فرمودند که اینان سید و بزرگ جوانان بهشت هستند؟! و در جای دیگری می‌فرمایند حسین از من است و من از حسین، و این جمله خود به تنهایی قداست، پاکی و جایگاه والای اهل بیت را می‌رساند و نشان می‌دهد که محبت به اهل بیت و امام حسین محبت به رسول گرامی اسلام و خداست لذا در دیدگاه اهل سنت اهل بیت پیامبر از جایگاه عظیمی برخوردار هستند.

ماموستا خدایی در پایان با اشاره به اینکه در کتب دینی بسیاری بر حرمت اهل بیت رسول خدا (ص) توجه فراوانی شده است، گفت: در کتاب «التاج الجامع الاصول فی احادیث الرسول (ص)» که یکی از کتاب‌ احادیث مورد تایید اهل سنت است از زبان پیامبر نقل شده است:« من با کسی که با اهل بیت من محاربه کند محاربه می‌کنم و کسانی که به اهل بیت من محبت می‌کنند من نیز به آنها محبت می‌کنم».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha